Több mint harmadával nőtt az utasbiztosítások száma, de ebben nem feltétlenül az utazási kedv növekedése játszik szerepet, hiszen az egyéni, internetes utazásszervezés térnyerésével párhuzamosan mind többen keresik az online megköthető biztosításokat is – idézi a Netrisk.hu keddi közleménye Sebestyén Lászlót vezérigazgatót.
Az internetes szolgáltatások iránti bizalom növekedését mutatja, hogy ma már az ügyfelek 99 százaléka bankkártyával vagy átutalással fizet a portálon.
A biztosítási portálon az ügyfelek 92 százaléka választotta a legszélesebb szolgáltatást (sokszor például limit nélküli egészségügyi ellátást) kínáló csomagokat. További 4 százalékuk döntött a valamivel kisebb szolgáltatási tartalommal rendelkező, de még mindig jelentős biztonságot nyújtó ajánlatok mellett.
Ez jelentős ugrás az előző években tapasztaltakhoz képest: 2011-ben a szerződések 76 százalékát kötötték a magasabb értékű biztosításokra (ezen belül 48 százalék választotta a legmagasabb értékű, exkluzív csomagokat), míg az utazók 34 százaléka inkább az alacsonyabb tarifájú termékeket választotta. Az idén viszont már csak 4 százalék elégszik meg az alacsonyabb térítési összegekkel.
A magyarok átlagosan a nyaralás előtt 4 nappal kötik meg az utasbiztosításaikat, miközben az útlemondási biztosításokra legkésőbb öt-hét nappal indulás előtt szerződni kell – hívja fel a figyelmet a Netrisk.

Ókori tárgy került elő egy családi vitrinből