Felszámolják a drogérialáncot, több ezren kerülnek utcára

Felszámolják a 2004 óta veszteséges Schlecker német drogérialáncot, a több mint 13 ezer dolgozónak már júniusban felmondanak.

WL
2012. 06. 04. 13:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A fénykorában több mint 10 ezer boltot üzemeltető cégcsoportból csak az Ihr Platz és a Schlecker XL nevű hálózat működik tovább. Az összesen 800 drogériát mintegy ötezer alkalmazottal együtt a Dubag nevű német befektetési társaság veszi át – közölték hétfőn.

A tulajdonos-alapító Anton Schlecker 50 éve indított vállalkozása 2004 óta veszteséges. Csak tavaly mintegy ezer boltot kellett bezárni, az éves veszteség pedig 200 millió euró volt. A csődeljárás az idén januárban kezdődött. Februárban bejelentették, hogy elbocsátanak csaknem 12 ezer dolgozót, bezárnak 2400 üzletet és befektetőt keresnek a megmaradt hálózat szanálásához.

Beszámolók szerint a lehetséges befektetők nem kívántak fizetni a hálózat átvételéért, és az adósság jelentős részének elengedését kérték. A hitelezőkkel nem sikerült megállapodni, ezért fel kell számolni a többi 2800 drogériát. Így összesen nagyjából 13 500 ember – főleg középkorú nő – veszíti el a munkáját. A döntést a hitelezők keddi közgyűlésén véglegesítik.

Anton Schleckert a Forbes amerikai magazin tavaly még a 26. leggazdagabb németként tartotta számon, vagyonát 2,5 milliárd euróra becsülte. A Handelsblatt című üzleti lap hétfői beszámolója szerint Schlecker 2004 és 2011 között 650 millió eurót fordított vagyonából a társaság veszteségének kiegyenlítésére. A család vagyona jelenleg 35-40 millió euró, de Schlecker nevén néhány ingóságon kívül semmi sincs. A cégcsoport szanálásával megbízott csődgondnok társaság a cikkre reagálva jelezte: megvizsgálják, hogy szabályosan került-e a vagyon Schlecker családtagjaihoz.

Elemzők szerint a drogérialánc azért ment csődbe, mert nem fejlesztették az üzleti modellt, nem korszerűsítették az üzleteket, a márka így megmaradt a nyolcvanas-kilencvenes évek színvonalán. A vásárlók nagy része átpártolt a modern, kényelmes üzleteket üzemeltető és az illatszerek, háztartási szerek mellett egy szolgáltatásokat is kínáló versenytársakhoz.

A drogérialánc 2006-ban lépett be a magyar piacra, majd 2011 elején kivonult. Akkor országszerte 22 üzlete volt, ebből 12 Budapesten, míg a piacvezetőknek, az ugyancsak német Dm-nek és Rossmann-nak már több száz.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.