Ha késlekednek, veszélybe kerülhetnek az EU-n kívüli repülési jogok

Minél később alakul meg egy új nemzeti légitársaság, annál nagyobb eséllyel veszti el legalább öt évre a Malév korábbi, EU-n túli országokba szóló repülési jogait.

PR
2012. 06. 12. 5:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Légügyi Hivatal már meghirdette a repülési jogokat, a Magyarország-Izrael és a Magyarország-Ukrajna közötti repülési jogok megszerzésére pedig már érkezett is egy-egy kérelem a hatósághoz. A Nemzeti Közlekedési Hatóságnál az MTI kérdésére elmondták, hogy a kérelmet benyújtók közül az kapja meg a repülési jogot, aki a közzétett szempontrendszernek leginkább megfelel. Ezt követően az a légitársaság, amely az adott jogot megszerezte, a következő menetrendi időszakban megindíthatja a szolgáltatást.

Ezt a jogot a hatóság csak abban az esetben veheti vissza, ha a társaság nem tartja be a jogszabályi feltételeket, például, ha nem kezdi meg a légi szolgáltatást a vállalt időpontban, vagy nem felel meg a légi szolgáltatás végzésére vonatkozó szabályoknak. Amennyiben minden szabályt betart, és gyakorolja is a jogot, bármely más légi fuvarozó legkorábban tíz menetrendi időszakot követően – öt év múlva – kérheti, hogy a hatóság vizsgálja felül a meghatalmazást. A jogok megszerzése időben nem korlátozott, a megszerzett jog a jogszabályi feltételek betartásáig gyakorolható – írta a hatóság.

Gazdasági elemzést végeznek

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium korábban az MTI kérdésére ismertette: a korlátozott légi közlekedési jogok kiosztását uniós rendelet és magyar kormányrendelet szabályozza. A szabályozás nyilvános eljárást ír elő, amelynek során bármely Magyarországon letelepedett európai uniós légi fuvarozó benyújthat kérelmet.

A légi közlekedési hatóság az egyes korlátozott jogokra vonatkozó külön eljárásokat a közzétett szempontrendszer alapján folytatja le. A benyújtott kérelmek értékelése során gazdasági elemzést végez, a korlátozott légi közlekedési jogok használatára annak a kérelmezőnek ad felhatalmazást, amelynek ajánlata a legkedvezőbbnek bizonyul. Vizsgálják egyebek mellett a szolgáltatás minőségét, a légitársaság díjszabási politikáját, valamint a magyarországi idegenforgalom fejlesztéséhez való hozzájárulást is.

A korábban a Malév Zrt. által birtokolt jogok a légitársaság üzemben tartási és működési engedélyének megszűnését követően váltak kihasználatlanná. A Malév engedélyeit az NKH Légügyi Hivatal 2012. április 17-i határozataival vonta vissza. A légi közlekedési hatóság ezt követően kezdhette meg a kiosztási eljárásokat. A folyamatok megindításához szükséges tájékoztatást első körben az izraeli, a moldovai, a tunéziai, a vietnami, a törökországi a szíriai, az ukrajnai, az etiópiai és a szudáni repülési jogokról tette közzé honlapján a hatóság.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.