Az ügyvezető igazgató elmondta: a 157 vasúti kocsi fővizsgáját idén július 1-je és jövő március vége között végzik el.
Orbán Péter tájékoztatása szerint a jövőben több innovatív projektet közösen hajtanak végre a MÁV-Gépészettel. Többek között együtt akarják elvégezni a Görlitz V típusú forgóvázak átalakítását. Ennek során a régi forgóvázakat úgy újítják fel, hogy korszerű követelményeknek megfelelő új terméket állítanak elő, amely a karbantartási költséget is csökkenti – fejtette ki az ügyvezető igazgató.
A tervek szerint együttműködnek a MÁV-Gépészettel a vasúti kocsikban a vezeték nélküli internet biztosításához szükséges felszerelés kiépítésében, a képernyős információs rendszer kialakításában. A kft. nyitott az együttműködésre a MÁV-Gépészet égisze alatt készülő IC+ kocsik prototípusainak fejlesztésében is – mondta Orbán Péter.
Az ügyvezető emlékeztetett arra, hogy Dunakeszin nagy múltja van a vasúti járműgyártásnak, többek között itt készült az az aranykocsi, amely 1938-ban a Szent Jobbot vitte országjáró körútján.
A közelmúltban a Svájci Vasút megrendelésére alakítottak ki újszerű vasúti kocsiszekrényt. Ennek a gyártása jelentős részben Dunakeszin történik. A fejlesztés lehetőséget ad arra, hogy a szerelvénybe alacsonypadlós egységet is beépítsenek a régi, meredek lépcsőkkel közlekedő vasúti kocsik közé. Ez a megoldás a MÁV-nak is kedvező lehetne, és ha a vasúttársaság rászánja magát egy ilyen tenderkiírásra, akkor a Bombardier MÁV Kft. indulhatna a megbízásért – fejtette ki terveiket.
A tavaly 8,7 milliárd forint árbevételt elért Bombardier MÁV Kft. nemrégiben elnyerte a Business Superbrands díjat, amelyet a vállalkozásokat, szervezeteket kiszolgáló üzleti szektor legkiválóbbjainak ítélnek oda. Ezzel lehetőség van a Bombardier MÁV nevet külföldön is népszerűsíteni, megrendeléseket szerezni – vélekedett Orbán Péter.
A dunakeszi vasúti járműgyártó, a Bombardier MÁV Kft. 65 százalékban a Bombardier Transportation, 25 százalékban a MÁV és 10 százalékban a munkavállalók tulajdonában van.
Jelentősebb megrendeléseik a Norvég Vasút számára átalakított ülőhelyes, bisztrókocsit és gyermekjátszóteret is magában foglaló családi kocsik, az olasz vasút Z1-es vasúti kocsijainak fővizsgája, a cseh vasút Görlitz V típusú forgóvázainak átalakítása, valamint kocsiszekrény- illetve alvázgyártás svájci és belga megrendelők részére. Hazai piacon a cég legújabb termékei a MÁV részére átépített harmadik generációs Intercity kocsik.

Ez az étrendkiegészítő lehet a titok, ha pihentető alvásra vágyunk