A japánok csökkentik a termelésüket Kínában

A japán autógyártók átlagosan közel felére csökkentik termelésüket Kínában a kereslet megfogyatkozása miatt.

KG
2012. 10. 08. 13:50
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nikkei című japán lap hétfői számában arról írt, hogy elsősorban a Toyota, a Nissan és a Honda tervez kevesebb autót előállítani: a Nissan mindkét gyárában megszünteti az éjszakai műszakot, a Toyota és a Honda rövidített munkaidőt vezet be.

A japán autógyártók azt követően kényszerültek visszafogni termelésüket, hogy az augusztus vége óta húzódó szigetvita miatt Kínában egyre erősödik a Japán-ellenesség. Ez többek közt a japán áruk bojkottjában mutatkozik meg, amivel számos kínai a hazafiasságát kívánja kifejezni.

Sokan profitálnak a szigetvitán

Egy korábbi Reuters-beszámoló szerint a Mazda 35, a Toyota 40, a Mitsubishi Motors 62,9 százalékkal kevesebb autót adott el szeptemberben Kínában, mint egy évvel korábban. A japán autók iránti kereslet csökkenéséből számos más külföldi gyártó profitált az elmúlt hónapban. Az Audi 20, a BMW 55, a Mercedes-Benz pedig 10 százalékkal növelte eladásait.

Tajvan és Dél-Korea autó-, illetve elektromosberendezés-gyártó, valamint turizmus iparága is profitálhat rövid távon a hetek óta húzódó japán–kínai szigetvitából.

Mégsincs vita?

A japán külügyminiszter október elején egyértelművé tette, hogy a Szenkaku-szigetek hovatartozása nem képezi vita tárgyát.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.