Fellendítette a magyarok fogyasztását az akció

Emelkedett a belföldi almafogyasztás az egy hónapja indult értékesítési akció hatására – számolt be róla Budai Gyula.

NT
2012. 10. 19. 12:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budai Gyula államtitkár arról is beszámolt, hogy az orosz piac nagy érdeklődést mutat a magyar zöldség és gyümölcs iránt. A magyar termelők felkészültek az exportra, és 2020-ig 100-120 ezer munkahely jöhet létre az orosz piac felfutása miatt – tette hozzá Mártonffy Béla, a FruitVeBzöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet elnöke a tájékoztatón. Az elnök emlékeztetett rá, hogy az idén a dinnye- és a paprikaakciót követte az almáé, és hátra van még a magyar tej népszerűsítése. Mint ismert, a magyar szaktárca kiemelt célja, hogy elérhető legyen a kilencvenes évek eleji, Oroszországba irányuló élelmiszer-gazdasági kiviteli szint.

A CBA az idén eddig 190 ezer tonna zöldséget, és 960 ezer tonna gyümölcsöt értékesített. A kampányok mindig fellendítik a forgalmat, az ürömi áruházban például hétfőtől péntekig egy tonna alma fogyott – ismertette Fodor Attila, az áruházlánc kommunikációs igazgatója a tájékoztatón. A legnagyobb almafeldolgozó, az Agrana Juice Magyarország Kft. a napokban 10 százalékkal felemelte az ipari alma felvásárlási árát, most 30-35 forintot ad érte kilogrammonként. Ezt követően az étkezési alma átvételi ára 100 forint fölé emelkedett, így az idei közepes termés ellenére is lesz pénzük a termelőknek arra, hogy nekivágjanak a következő évnek – vélte Budai Gyula.

Budai: Máris látszik a
kampány hatása

Budai a lassan négy hete indult almakampánnyal kapcsolatban korábban azt mondta, annak máris látszik a jótékony hatása, hiszen a termelők magasabb áron tudják értékesíteni a gyümölcsöt. Az államtitkár további sikernek nevezte, hogy az iskolagyümölcs-program keretében már a gyerekek körében is lehetőség van arra, hogy kialakuljon az almafogyasztás kultúrája. Budai a legnagyobb magyarországi élelmiszer-áruházláncokkal együttműködve propagálta a terméket.

A hírnév újjáélesztése volt a cél

Az akció legfontosabb célja a hazai almapiac erősítése és az alma, különösen a szabolcsi alma hírnevének újjáélesztése volt. A kampány indításakor egy budaörsi áruházban Budai Gyula, Simonka György (Fidesz) országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke és Mártonffy Béla kóstoltatott golden, gála, jonatán, mutsu és red elstar almát. Egy héttel később Fazekas Sándor nyitotta meg az egyik nagyáruház kampányát, amellyel a magyar almát népszerűsítették. Továbbá Október 15-én megemelte az ipari feldolgozású alma felvásárlási árát az Agrana-Juice Magyarország Kft. a termelők érdekében.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.