Fellendítette a magyarok fogyasztását az akció

Emelkedett a belföldi almafogyasztás az egy hónapja indult értékesítési akció hatására – számolt be róla Budai Gyula.

NT
2012. 10. 19. 12:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Budai Gyula államtitkár arról is beszámolt, hogy az orosz piac nagy érdeklődést mutat a magyar zöldség és gyümölcs iránt. A magyar termelők felkészültek az exportra, és 2020-ig 100-120 ezer munkahely jöhet létre az orosz piac felfutása miatt – tette hozzá Mártonffy Béla, a FruitVeBzöldség-gyümölcs szakmaközi szervezet elnöke a tájékoztatón. Az elnök emlékeztetett rá, hogy az idén a dinnye- és a paprikaakciót követte az almáé, és hátra van még a magyar tej népszerűsítése. Mint ismert, a magyar szaktárca kiemelt célja, hogy elérhető legyen a kilencvenes évek eleji, Oroszországba irányuló élelmiszer-gazdasági kiviteli szint.

A CBA az idén eddig 190 ezer tonna zöldséget, és 960 ezer tonna gyümölcsöt értékesített. A kampányok mindig fellendítik a forgalmat, az ürömi áruházban például hétfőtől péntekig egy tonna alma fogyott – ismertette Fodor Attila, az áruházlánc kommunikációs igazgatója a tájékoztatón. A legnagyobb almafeldolgozó, az Agrana Juice Magyarország Kft. a napokban 10 százalékkal felemelte az ipari alma felvásárlási árát, most 30-35 forintot ad érte kilogrammonként. Ezt követően az étkezési alma átvételi ára 100 forint fölé emelkedett, így az idei közepes termés ellenére is lesz pénzük a termelőknek arra, hogy nekivágjanak a következő évnek – vélte Budai Gyula.

Budai: Máris látszik a
kampány hatása

Budai a lassan négy hete indult almakampánnyal kapcsolatban korábban azt mondta, annak máris látszik a jótékony hatása, hiszen a termelők magasabb áron tudják értékesíteni a gyümölcsöt. Az államtitkár további sikernek nevezte, hogy az iskolagyümölcs-program keretében már a gyerekek körében is lehetőség van arra, hogy kialakuljon az almafogyasztás kultúrája. Budai a legnagyobb magyarországi élelmiszer-áruházláncokkal együttműködve propagálta a terméket.

A hírnév újjáélesztése volt a cél

Az akció legfontosabb célja a hazai almapiac erősítése és az alma, különösen a szabolcsi alma hírnevének újjáélesztése volt. A kampány indításakor egy budaörsi áruházban Budai Gyula, Simonka György (Fidesz) országgyűlési képviselő, a Magyar Dinnyeszövetség elnöke és Mártonffy Béla kóstoltatott golden, gála, jonatán, mutsu és red elstar almát. Egy héttel később Fazekas Sándor nyitotta meg az egyik nagyáruház kampányát, amellyel a magyar almát népszerűsítették. Továbbá Október 15-én megemelte az ipari feldolgozású alma felvásárlási árát az Agrana-Juice Magyarország Kft. a termelők érdekében.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.