PSZÁF: azonos feltételeket javasolnak

A PSZÁF javasolja, hogy a befektetési vállalkozások kínálják fel a szakmai ügyfeleknek és az elfogadható partnereknek, hogy a lakossági ügyfelekkel azonos feltételeket biztosítanak számukra.

WL
2012. 10. 23. 7:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felügyelet általában elvárja a befektetési vállalkozásoktól, hogy a szakmai ügyfelek és elfogadható partnerek részére nyújtott szolgáltatásaik során is törekedjenek a lakossági ügyfelekhez hasonló, magasabb szintű ügyfélvédelmi szabályok érvényre juttatására, különösen azokban az esetekben, amikor valószínűsíthető, hogy az adott ügyfél nem rendelkezik magasabb szintű szakmai hozzáértéssel.

A felügyelet javasolja, hogy a befektetési vállalkozások hangsúlyosan hívják fel a szakmai ügyfelek és elfogadható partnerek figyelmét a jogszabály által biztosított lehetőségre, azaz kínálják fel nekik, hogy a lakossági ügyfelekkel azonos feltételeket biztosítanak számukra a szolgáltatások igénybevétele során.

A felügyelet kifejezetten kéri a befektetési vállalkozásokat, hogy értesítsék azokat a szövetkezeti hitelintézeti, magán-nyugdíjpénztári, önkéntes kölcsönös biztosító pénztári, valamint önkormányzati ügyfeleiket, akik még nem kérték, vagy felkérésre írásban nem utasították el a lakossági ügyfélként való kezelést, és javasolják számukra, hogy mérlegeljék, illetve kérjék átminősítésüket – olvasható a körlevélben.

A befektetési vállalkozások – a pénzügyi eszközök piacairól irányelv (MiFID), valamint a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló törvény alapján – a szerződéskötést megelőzően minősítik a leendő szerződő feleket, ennek eredményeként ügyfeleiket lakossági ügyfél, szakmai ügyfél, illetve elfogadható partner kategóriákba sorolják, és ennek a minősítésnek megfelelően kezelik. Az egyes kategóriákba sorolt ügyfelekre a jogszabályi előírások alapján eltérő ügyfélvédelmi követelmények vonatkoznak.

A lakossági ügyfelekre a szakmai ügyfelekhez és elfogadható partnerekhez képest magasabb szintű ügyfélvédelmi előírások vonatkoznak, amelyek a számukra előírt legrészletesebb előzetes tájékoztatási és tájékozódási kötelezettségeken túl kiterjednek a megbízások legkedvezőbb végrehajtása során követendő gyakorlatra, a teljesítést követő tájékoztatásra is.

A jogszabály ugyanakkor – kifejezett kérésükre – lehetővé teszi a szakmai ügyfelek és az elfogadható partnerek számára, hogy a lakossági ügyfelekkel azonos feltételeket biztosítsanak számukra a befektetési szolgáltatási és kiegészítő szolgáltatási tevékenységek igénybevételekor.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.