PSZÁF: azonos feltételeket javasolnak

A PSZÁF javasolja, hogy a befektetési vállalkozások kínálják fel a szakmai ügyfeleknek és az elfogadható partnereknek, hogy a lakossági ügyfelekkel azonos feltételeket biztosítanak számukra.

WL
2012. 10. 23. 7:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A felügyelet általában elvárja a befektetési vállalkozásoktól, hogy a szakmai ügyfelek és elfogadható partnerek részére nyújtott szolgáltatásaik során is törekedjenek a lakossági ügyfelekhez hasonló, magasabb szintű ügyfélvédelmi szabályok érvényre juttatására, különösen azokban az esetekben, amikor valószínűsíthető, hogy az adott ügyfél nem rendelkezik magasabb szintű szakmai hozzáértéssel.

A felügyelet javasolja, hogy a befektetési vállalkozások hangsúlyosan hívják fel a szakmai ügyfelek és elfogadható partnerek figyelmét a jogszabály által biztosított lehetőségre, azaz kínálják fel nekik, hogy a lakossági ügyfelekkel azonos feltételeket biztosítanak számukra a szolgáltatások igénybevétele során.

A felügyelet kifejezetten kéri a befektetési vállalkozásokat, hogy értesítsék azokat a szövetkezeti hitelintézeti, magán-nyugdíjpénztári, önkéntes kölcsönös biztosító pénztári, valamint önkormányzati ügyfeleiket, akik még nem kérték, vagy felkérésre írásban nem utasították el a lakossági ügyfélként való kezelést, és javasolják számukra, hogy mérlegeljék, illetve kérjék átminősítésüket – olvasható a körlevélben.

A befektetési vállalkozások – a pénzügyi eszközök piacairól irányelv (MiFID), valamint a befektetési vállalkozásokról és az árutőzsdei szolgáltatókról, valamint az általuk végezhető tevékenységek szabályairól szóló törvény alapján – a szerződéskötést megelőzően minősítik a leendő szerződő feleket, ennek eredményeként ügyfeleiket lakossági ügyfél, szakmai ügyfél, illetve elfogadható partner kategóriákba sorolják, és ennek a minősítésnek megfelelően kezelik. Az egyes kategóriákba sorolt ügyfelekre a jogszabályi előírások alapján eltérő ügyfélvédelmi követelmények vonatkoznak.

A lakossági ügyfelekre a szakmai ügyfelekhez és elfogadható partnerekhez képest magasabb szintű ügyfélvédelmi előírások vonatkoznak, amelyek a számukra előírt legrészletesebb előzetes tájékoztatási és tájékozódási kötelezettségeken túl kiterjednek a megbízások legkedvezőbb végrehajtása során követendő gyakorlatra, a teljesítést követő tájékoztatásra is.

A jogszabály ugyanakkor – kifejezett kérésükre – lehetővé teszi a szakmai ügyfelek és az elfogadható partnerek számára, hogy a lakossági ügyfelekkel azonos feltételeket biztosítsanak számukra a befektetési szolgáltatási és kiegészítő szolgáltatási tevékenységek igénybevételekor.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.