211 milliárd volt a külkereskedelmi többlet

Szeptemberben az export forintban 4,6, az import 4,8 százalékkal csökkent a tavalyi év hasonló időszakához képest.

KG
2012. 11. 08. 18:26
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szeptemberben – első becslés szerint – a kivitel 1935 milliárd forint (6,9 milliárd euró), a behozatal 1724 milliárd forint (6,1 milliárd euró) volt. Az export euróban 4,3 százalékkal, az import 4,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Mivel a 2012. szeptemberi forint-euró árfolyam csaknem azonos volt a 2011. szeptemberivel, így a forint- és az euróindexek közel megegyeztek egymással. A szeptemberi kivitel 77, a behozatal 71 százalékát az Európai Unió tagállamaival bonyolította le Magyarország.

Az első kilenc hónapban az előzetes adatok szerint az export értéke 17 498 milliárd forint (59,98 milliárd euró), az import 15 923 milliárd forint (54,56 milliárd euró) volt. A kivitel forintban 8, euróban 0,5 százalékkal nőtt, a behozatal forintban 8, euróban 0,7 százalékkal emelkedett. A különböző fizetőeszközökben számított indexek közötti eltérést az árfolyamhatás okozta: 2012. január–szeptemberben a forint az euróhoz mérve 7,4, a dollárhoz képest pedig 17,8 százalékkal értékelődött le az előző év azonos időszakához képest – jegyzi meg a KSH. A külkereskedelmi mérleg aktívuma 1575 milliárd forint (5,42 milliárd euró) volt az első kilenc hónapban, míg egy évvel korábban 1495 milliárd forint (5,49 milliárd euró).

Európán túl

Indokolt a nyitás a magyar külkereskedelemben, mivel a világgazdaság hajtóereje immár Európán kívül van – szögezte le Hidvéghi Balázs, a Nemzetgazdasági Minisztérium korábbi külgazdaságért felelős helyettes államtitkára egy konferencián.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.