A megkérdezett magyar családiház-tulajdonosok 54 százaléka energia-megtakarítás, azaz a fűtésszámla csökkentése miatt fogott a felújításba, és csak ezt követően volt szempont a kényelem (36 százalék), valamint az ingatlan esztétikai állapotának javítása (30 százalék). A felújítás során a családiház-tulajdonosok közül ablakcserét 35 százalék hajtott végre, fűtéskorszerűsítést 29 százalékuk, homlokzati, tető-, illetve padlásszigetelést 28 százalékuk, tetőfelújítást, illetve ezek kombinációját 25 százalékuk végzett el a ház energiahatékonyságának javítása érdekében.
A felújítás megtervezéséhez a tulajdonosok egyharmada vesz igénybe szakembert – derül ki a felmérésből. A megfelelő építőanyagok és termékek kiválasztásában pedig 10-ből már csak 2 megrendelő kéri szakember segítségét. A felhasznált szigetelőanyagok kiválasztásánál nem a minőség, hanem az ár a döntő, és a felújítók nem a tervező és kivitelező szakemberek, hanem a kereskedők véleményét kérik ki.
A Knauf Insulation kutatása szerint 100-ból mintegy 60 családi ház homlokzat-szigetelését végzi szakkivitelező vagy generálkivitelező, a fennmaradó 40 ingatlanon ezt a munkafázist is a tulajdonos saját maga végzi el. A Knauf Insulation multinacionális szigetelőanyag-gyártó cég. A vállalat 5 ezer alkalmazottat foglalkoztat világszerte több mint 30 gyártási helyszínen, ahol üveg-, kőzet- és fagyapot, valamint polisztirol és polietilén szigetelőanyagokat állítanak elő.