A Skandináv-félszigetre is repülhetünk jövőre

A SAS skandináv légitársaság a 2013-as nyári menetrendben március 31-től járatokat indít Budapestre Oslóból és Koppenhágából.

MD
2012. 11. 23. 18:10
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaság tájékoztatása szerint a SAS heti hat alkalommal, hétfőtől péntekig, illetve vasárnap közlekedik majd Budapest és Koppenhága között. Az oslói járat kedden, csütörtökön és vasárnap szállít utasokat. Stefan Eiche, a SAS magyarországi vezérképviselője a közleményben hangsúlyozza: az új járatok közlekedtetésével a magyar és a skandináv turistákra, üzleti utazókra építenek.

Kam Jandu, a Budapest Airport légi közlekedési igazgatója szerint a skandináv légitársaság koppenhágai és oslói járata nemcsak az észak-európai térségbe, hanem azon túl is átszállási lehetőségeket kínál. A Budapest Airport közlése szerint a SAS összesen 45 új járat elindítását jelentette be, köztük Budapestre közlekedőket.

2009 óta nem jártak nálunk

Korábban a SAS 2006-ig működtette a Budapest–Koppenhága, illetve 2009-ig a Budapest–Stockholm járatot. A skandináv légitársaság a Star Alliance légitársasági szövetség alapító tagja, 2011-ben összesen 23 millió utast szállított 90 különféle célállomásra. A SAS flottájába 147 repülőgép tartozik – közölte a Budapest Airport.

A hét elején egyezett meg a pilóták és a légiutas-kísérők érdekképviseleteivel a SAS, így a légitársaság fontos lépést tett súlyos pénzügyi helyzetének rendezése, a piacon maradás érdekében. A cégtől elvárt válságkezelő csomag egyik legfontosabb pontjáról, a kollektív szerződés módosításáról egyeztettek a felek.

Évek óta nem zárt nyereségesen

A SAS korábban bejelentette, hogy 800 állást számol fel, a létszámot fokozatosan 15 ezerről 9-10 ezerre faragja le, eladja földi kiszolgáló egységét, 15-17 százalékkal csökkenti a fizetéseket és a nyugdíjalapot. Az intézkedések révén évi 3 milliárd koronával (350 millió euró) reméli csökkenteni a költségeket. A hitelező bankok kikötötték, hogy a SAS csak akkor juthat friss hitelhez, ha a válságkezelő tervet száz százalékban teljesíti. 2007 óta nem zárt nyereséges évet a SAS, és a többi európai légitársasághoz hasonlóan küzd a magas üzemanyagárakkal és a fapados cégekkel.

Megérkezett az OLT Express német légitársaság Fokker 100 típusú gépe a Liszt Ferenc repülőtérre október 16-án a kelet-németországi városból, így újra van légi járat Budapest és Drezda között, amely régóta hiányzott a Budapest Airport útvonalhálózatából.

Kam Jandu október 10-én elmondta, ismét elindult a menetrend szerinti légi közlekedés Budapest és Jekatyerinburg között, a korábban a Malév által üzemeltetett, három és fél éve megszűnt járatot az Ural Airlines közlekedteti újra hetente egyszer.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.