Az NMHH hétfői közleményéből kiderül, hogy az UPC Magyarország Kft. a közelmúltban levélben kereste meg előfizetőit, hogy meglévő szerződéseik helyébe újat ajánljon számukra. A cég a levélben a jelenlegi előfizetői szerződések közös megegyezéssel való megszüntetését, és egy – állítása szerint azzal mindenben megegyező tartalmú – új szerződés ráutaló magatartással való megkötését kezdeményezi.
Az NMHH felhívja a UPC előfizetőinek figyelmét, hogy a tájékoztató levelet figyelmesen olvassák el, és amennyiben ragaszkodnak eddigi szerződéseikhez, haladéktalanul jelezzék a cég ügyfélszolgálati elérhetőségein.
A levél szerint a UPC megszűntnek tekinti a régi szerződést és elfogadottnak az újat, ha az előfizető ráutaló magatartásával továbbra is igénybe veszi a szolgáltatását vagy az értesítést követő számláját befizeti.
A ráutaló magatartással létrejött szerződések azonban kevesebb védelmet nyújtanak számukra, mint a jelenlegi írásban vagy szóban megkötött szerződéseik – figyelmeztet a NMHH –, a későbbi módosításához például nem szükséges az előfizető beleegyezése. Az ilyen szerződés esetén a szolgáltató által kezdeményezett bármely szerződésmódosítás, például díjemelés hatályba lép az előfizető hallgatásával, és fennállhat a veszélye annak, hogy az előfizető számára kedvezőtlen módosítás lép életbe.
A hatóság aggályosnak tartja az UPC által küldött értesítést, mivel a szolgáltató a szerződés esetleges megváltoztatásáról hagyományos levélben tájékoztatta előfizetőit. „A levélen nem szerepel dátum, nem állapítható meg belőle sem a régi szerződés megszűnésének, sem a ráutaló magatartással létrehozni kívánt új szerződés létrejöttének napja” – figyelmeztet a hatóság. Nem derül ki az sem, hogy amennyiben az előfizető nem kíván hozzájárulni a változtatáshoz, milyen határidővel jelezheti a szolgáltatónak. A hatóság ezért azt is vizsgálja, hogy nem sérültek-e az előfizetőket védő garanciális szabályok.

Ez nem ellenzék, hanem vírus, amit le kell gyűrni