A tájékoztatás szerint a motor fő alkatrészei – így a forgattyúsház, a hengerfej és a forgattyústengely – az Audi Hungariánál készülnek. Az új erőforrást egyebek mellett az új Audi A3-ba és a VW Polóba, Golfba építik be. Az 1,2 és 1,4 literes, motorok 63 és 103 kilowatt közötti teljesítményt, valamint 165 és 250 newtonméter közötti forgatónyomatékot adnak le.
A jövőben naponta mintegy 1500 1,2 és 1,4 literes négyhengeres Otto-motor készül majd – írják, emlékeztetve arra: az Audi Hungáriánál jelenleg négy-, öt-, hat-, nyolc-, tíz és tizenkét hengeres dízel- és benzinmotorok készülnek. A motorgyártásban több mint 5000-en dolgoznak a vállalatnál foglalkoztatott mintegy 8600 főből. Az év első hat hónapjában a vállalatnál 1,039 millió motor készült.
A központi motorszállító az Audi Hungaria
Az elmúlt években az Audi és a Volkswagen-konszern központi motorszállítója lett az Audi Hungaria, amelynek célja, hogy termékpalettáját folyamatosan új, innovatív és hatékony erőforrásokkal bővítse – idézi a közlemény Thomas Faustmannt, a társaság ügyvezető igazgatóját.
Az új erőforrások számos hatékony technológiát ötvöznek, mint például a legmodernebb közvetlen befecskendezést és turbófeltöltést, s eleget tesznek az Euro 6+ környezetvédelmi norma előírásainak. Az új motorok fogyasztása átlagosan nyolc-tíz százalékkal kisebb.
Újabb lökést kaphat a hazai motorgyártás
Az új motorok előnye, hogy a moduláris felépítés következtében a konszern számos modelljébe beépíthetők, ezért tervezik, hogy a jövőben ezeket az erőforrásokat nagyobb volumenben fogják gyártani – mondta Achim Heinfling, az Audi Hungaria motorgyártásért felelős ügyvezető igazgatója.