Innen már csak felfelé vezethet a lakáspiac útja

Elérhette mélypontját a magyar ingatlanpiac, de a fellendüléshez még idő kell – foglalták össze a csütörtökön Budapesten rendezett Portfolio.hu Property Investment Forum előadói.

GB
2012. 11. 22. 18:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A honlap által az MTI rendelkezésére bocsátott összefoglalóból kitűnik: Gerhard Mayer, a CA Immo Kft. ügyvezető igazgatója szerint a szabályozási problémákat rövidtávon meg kell oldani ahhoz, hogy növekedés legyen, de a bizalom visszaszerzéséhez több időre lesz szükség. Török Árpád, a TriGranit Fejlesztési Zrt. vezérigazgatója elmondta, hogy a befektetők a stabilitást és a biztonságot keresik, ám Magyarországon ezt nem találják. Sokszor patthelyzettel néznek szembe a piaci szereplők, hiszen a jelenlegi hozamszintek kecsegtetőek, de sokszor a tulajdonosok úgy gondolják, hogy nem éri meg ma kiárusítani a jobb minőségű eszközeiket.

Polster Tamás (DTZ) úgy vélte, hogy a sikeres ingatlanpiacnak három fő összetevője a társadalom, a befektetők és a végfelhasználók. Budapesten nagyon laza volt a piaci szabályozás, de hasonló a helyzet Brüsszelben is, illetve Berlin keleti részében is hasonló folyamatok mentek végbe. Az előadó rámutatott: a térségben csak minden negyedik, a szolgáltatásban résztvevő munkavállalóra jut egy modern munkaállomás, miközben Nyugat-Európában ez az arány 75-100 százalékos. A szakember szerint ez azt mutatja, hogy a kkv-knak meg kell erősödniük ahhoz, hogy érdemi fejlődés lehessen a régiós irodapiacon. Ha ez bekövetkezik, akkor a jelenlegi 3 millió négyzetméteres szintről 6-7 millió négyzetméterre növekedhet a budapesti irodapiac.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.