A Branding Brand mobil kiskereskedelmi forgalmi indexe (Mobile Commerce Index, m-commerce) összesen 66, a legkülönbözőbb termékkategóriákat felölelő mobil kereskedelmi portál forgalmát értékeli és számszerűsíti összehasonlítható formában. Az index kifejezetten az okostelefonokkal bonyolított kereskedelmi forgalom követésére szolgál és a legnagyobb elérhető adatbázisra támaszkodik.
Hálaadás napján a mobil értékesítési portálokon az üzleti forgalom 221 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz képest, az értékesített termékek átlagára pedig 19 százalékkal nőtt. A fekete pénteki forgalom 128 százalékkal emelkedett éves összevetésben, az eladott cikkek átlagára 7,46 százalékkal nőtt.
Mindkét napon a forgalom mintegy kétharmadát iOS operációs rendszerrel működő készülékekkel, egyharmadát pedig androidosokkal bonyolították.
A boltlátogatások száma is növekedett
A hagyományos kiskereskedelmi forgalom – több mint 50 ezer kiskereskedelmi egységből beérkező – adatait elemző ShopperTrak szerint a „fekete pénteken” idén 3,5 százalékkal több, 307,67 millió boltlátogatás történt. A vásárlások értéke viszont 1,8 százalékkal, 11,2 milliárd dollárra csökkent.