A Verband der Automobilindustrie (VDA) javaslata szerint a határérték feletti kibocsátású autók gyártására az alacsony kibocsátású járművek utáni szuperkrediteket lehetne beváltani, és egyúttal el kellene törölni a gyártónként megszabott 20 ezer darabos plafont. „Az alacsony kibocsátású kocsik után járó szuperkreditekkel adófizetői pénzek nélkül lehetne egyenlő feltételekkel ösztönözni az európai autógyártókat” – mondta Hartmut Baur, a Daimler AG környezetvédelmi, energiaügyi és közlekedéspolitikai igazgatója.
A Greenpeace szerint a német autóipar a javaslattal csak kibúvót keres az EU 2020-ban életbe lépő szén-dioxid-kibocsátási korlátozásai alól. Számításaik szerint a javaslat kilométerenként mintegy 10 grammal több karbon kibocsátásával járna az EU által 2020-ra lefektetett határértéknél.
Günther Oettinger energiaügyi uniós biztos támogatja a VDA javaslatát, Connie Hedegaard klímaügyi biztos kompromisszumos megoldást tartana helyesnek. Szóvivője, Isaac Valero-Ladron hétfőn közölte, hogy a szuperkreditek széles körű alkalmazása „lényegesen megnövelné a károsanyag-kibocsátást, ugyanakkor ösztönző hatással lenne a technológiai innovációra”. Ezért egy négyéves átmeneti periódusban be lehetne vezetni a szuperkreditrendszert, de ez idő alatt is gyártónként 20 ezer darabban kellene korlátozni az általuk szerzett jogosultság alapján gyártható, határérték feletti károsanyag-kibocsátású gépkocsik számát.