Félmillióan választhatják a két új adófajtát

Itt állíthatja be, hogy a Google keresőben elsők között legyen a Magyar Nemzet

A kisadózók tételes adóját és a kisvállalati adót választó vállalkozások száma 2014-ben elérheti az 500 ezret – közölte Balog Ádám.

WL
2012. 12. 03. 10:06

A kiva hatálya alá december elsejétől 20-áig lehet bejelentkezni a Nemzeti Adó- és Vámhivatalnál (NAV), de a cégek január 15-éig meggondolhatják magukat, és visszavonhatják bejelentkezésüket. Az a cég, amelynek a társasági formája megváltozik, kiesik a kiva-körből – ez uniós előírások miatt került a szabályozásba.

Kisadózók tételes adója

A mikrovállalkozások számára folyamatos kihívást jelent az adókötelezettségek teljesítése mind adminisztrációs, mind anyagi okokból. E két probléma együttes megoldására rendkívül egyszerű, választható adózási módot kínál a kormány 2013-tól a kisadózók tételes adójával. A tételes adó havi összege – egészen 6 millió forint bevételig – független a bevétel nagyságától, a bejelentett főállású kisadózó után mindössze 50 ezer forint, főállásúnak nem minősülő kisadózó után pedig havi 25 ezer forint – közölte a nemzetgazdasági tárca.

A kisvállalkozói aktivitás megkönnyítését szolgálja az NGM szerint a bevezetett pénzforgalmi adózás választásának lehetőségét biztosító kisvállalkozói adó, amely koncepcionálisan új irányt jelent a jövedelemadózás rendszerében. A 16 százalékos kisvállalati adó alanya mentesül a társasági adó, a szociális hozzájárulási adó és a szakképzési hozzájárulás bevallása/megfizetése alól.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.