3-as metró: a sínek kétharmadát cserélni kellene

A BKV metrós szakszervezete szerint a 3-as vonalon lévő 70 kilométernyi sínből 50-et ki kellene cserélni.

KG
2013. 01. 23. 19:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Gulyás Attila, a Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke az MTI-nek szerdán elmondta, hogy eddig 600 méter sínt cseréltek ki, ebben az évben 10-20 kilométer cseréjét tervezik, rövid időn belül pedig 2,5 kilométer új sín beépítése van tervben, de ezzel az ütemmel nem húzható ki a 2016-ban tervezett felújításig az üzemelés. Egy váltó- vagy pályahiba miatt előfordulhat, hogy hosszabb időre le kell állítani a szerelvények közlekedését, ha nem sikerül rövid időn belül nagyobb felújítást végezni a vonalon.

A BKV a MÁV és a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem szakértőivel minden este ultrahangos vizsgálatnak veti alá a sínszálakat, éjjelente pedig egy-egy szakaszt a pályaőrök gyalog járnak be, akik a sínek mellett a sínkötések állapotát is vizsgálják. Sebességkorlátozások most is vannak, az automata szerelvények közlekedését korábban biztosító, Magyarország legmodernebb vonatbefolyásoló rendszerét emiatt nem tudják használni a vonalon.

A szakszervezeti vezető becslése szerint egy, a 2-es metróéhoz hasonló felújítás a 3-as vonalon 100 milliárd forintba kerülne. Hozzátette: az Alstom Metropolisok folyamatos üzembe állításával a jobb állapotú szovjet szerelvényeket a 3-as vonalra állíthatják be, de kérdés, hogy az automata üzemmódot biztosító fedélzeti berendezést érdemes-e telepíteni rájuk. Egy rossz metrószerelvényt félre lehet állítani, de ahol nincs sín, ott semmilyen vonat nem tud közlekedni – mondta Gulyás Attila arra utalva, hogy az infrastruktúra rosszabb állapotban van, mint a szerelvények.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.