A Total olajtársaság északnyugat-franciaországi Gonfreville finomítója a felújítást követően hamarosan megkezdi a termelést a korábbinál lényegesen nagyobb dízelüzemanyag-lepárló kapacitással. Nemrég indult be a termelés a Galp Energia finomítójában a portugáliai Sinesben, valamint január elején az izraeli Paz Oil Ashdod finomítója is megkezdte a termelést. A Paz Oil havi egy-másfél tankernyi dízelüzemanyag exportját tervezi a mediterrán piacokra. Ez a forrás különösen a nagy dízelfogyasztó Franciaországnak jöhet kapóra.
A Gazprom Nyeft tavaly októberben fejezte be az omszki, novemberben pedig a szerbiai újvidéki (Novi Sad) finomítójában a felújítást. Az oroszországi finomítófelújítási program 2016-ra fejeződik be, és az így jelentkező többletkapacitás a közel-keleti kapacitásbővítésekkel együtt valósággal eláraszthatja dízelüzemanyaggal az európai piacot.
A Saudi Aramco Total Refining and Petrochemicals (SATORP) napi 400 ezer hordó feldolgozókapacitású Jubail finomítója 2013 végén, a Yanbu Aramco Sinopec Refining Company (YASREF) szintén napi 400 ezer hordó feldolgozókapacitású finomítója pedig 2015-ben kezdi meg a termelést megnövelt dízeltermelési kapacitással.
A dízelfogyasztás növekedett ugyan Európában az elmúlt években, de a növekedés üteme lassult. Emiatt fennáll a lehetősége annak, hogy kínálati többlet keletkezik a térségben, ami nyomás alá helyezi a piaci árakat. Az idei év elején az európai dízelkereslet kifejezetten gyengén alakult és csökkentek a dízelárak is. A héten a dízeltankerárak az Amszterdam–Rotterdam–Antwerpen térségben 13 havi mélypontra estek, tükrözve ezzel a lanyha kereslettel szemben az európai és orosz finomítók növekvő kínálatát. Oroszország januárban várhatóan egymillió tonna Euro 5-ös dízelt exportál Primorszk kikötőjéből, több hónapja a legnagyobb mennyiséget.