Korai bezárás fenyegeti a bochumi Opel-gyárat, legalábbis ez vehető ki a dolgozóknak kiküldött levélből. Steven Girsky felügyelőbizottsági elnök a levélben jelezte, „még februárban megoldást kell találni”, különben a bochumi gyárban már 2015. január 1-jén teljesen leáll a termelés. Ezt eredetileg 2016 vége felé tervezték. A felügyelőbizottság elnöke kitért arra, hogy a növekedéshez, illetve a költségcsökkentéshez mindenkinek hozzá kell járulnia. „További jelentős megtakarításra van szükség”, így a vállalat „nem engedhet meg magának béremelést”.
Girsky szerint az anyavállalat, a General Motors kész az Opelt továbbra is pénzügyileg támogatni, de ennek az a feltétele, hogy a társaság ismét versenyképes és nyereséges legyen.
A Szentgotthárdon 1990 óta gyárat üzemeltető társaság tavaly decemberben jelentette be, hogy befejezik az autógyártást a németországi Bochumban. A Ruhr-vidéki üzemben 2016-ban, a Zafira modell kifutása után állítják le a gyártást. Akkori közlés szerint a telephelyet nem számolják fel, várhatóan az alkatrészgyártásra térnek át, és megtartják a bochumi logisztikai központot. Az Opel négy üzemet működtet Németországban. A bochumi gyár viszonylag magas költséggel termel, és már hosszú ideje napirenden van a leállítása.
A GM európai érdekeltségénél – amelyhez az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall mellett még a Chevrolet márka tartozik – a január–szeptemberi időszakban az értékesített kocsik száma 818 ezer volt, ami 13 százalékos csökkenés az egy évvel korábbihoz képest. A gyártott kocsik száma az egy évvel korábbi 940 ezerről 718 ezerre csökkent. A társaság előrejelzése szerint az év egészében nagyjából 1,4 milliárd euró lesz a működési veszteség, a nullszaldót legkorábban az évtized közepére érhetik el.