Pékáru és tejtermék: bolt helyett az interneten

Nemsokára az interneten vásárolhatunk a CBA-ból és a Tescóból, a többi nagy cégnél ugyan már szintén foglalkoztak a dologgal, de egyelőre nem vezetik be.

NT
2013. 02. 21. 14:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A CBA megújult webshopja kedd óta üzemel – derül ki a cég csütörtöki közleményéből, amely szerint több mint 3000 termékből válogathatnak a vásárlók online. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a rendelés leadását követően akár már 48 óra elteltével szállítanak, a szállítási időpontot pedig a vevő választhatja ki a felkínált lehetőségek közül; este is át lehet venni a termékeket.

A kínálatról Fodor Attila elmondta, hogy abban minden termékkategória megtalálható. Újdonság, hogy pékárut, tejtermékeket, csomagolt húsokat, zöldséget, gyümölcsöt is lehet rendelni, vagyis friss termékek is a kínálatba kerültek – ismertette, hozzátéve, hogy az igények alapján módosítják a kínálatot.

Az MNO körülnézett a hazai piacon, a fővárosban és vidéken is több online élelmiszerbolt kínálja portékáit. Húst, zöldséget, kávét, alkoholt, de még virágot is vehetünk 24 órás vagy többnapos kiszállítási időre. Külföldön több éve divat a monitor mögül megvenni az élelmiszereket.

A kommunikációs igazgató szólt arról is, hogy egyelőre Budapesten és az agglomerációban lehet házhoz szállítást kérni. Hangsúlyozta: a CBA egyik XXI. kerületi áruházában helyszíni átvételre is van lehetőség a rendelés leadását követő munkanapon 12 órától. A CBA azzal számol, hogy a webes vásárlás a jövőben folyamatosan erősödni fog, ezért nagy hangsúlyt fordítanak erre a területre.

A Tesco Globál Áruházak Zrt.-nél január közepén indult el az előregisztráció a Tesco Online Bevásárlásra, amelyre a várakozásoknál jóval többen regisztráltak – mondta el az MTI érdeklődésére Varró Balázs, a társaság kommunikációs vezetője. Az új szolgáltatás 2013 márciusának végéig beindul. Varró Balázs hozzátette: a szolgáltatás keretében mintegy 20 000 termék lesz kapható, házhoz szállítást pedig egyelőre Budapesten és környékén terveznek.

Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója január végén az MTI-nek elmondta: az Auchan is foglalkozott már az online vásárlás kérdésével, de egyelőre nincs döntés erről, így időpont sem a bevezetésre. Kiemelte: elsősorban a gazdaságos üzemeltetés feltételeit kell megteremteni, és egy ilyen beruházás elsősorban informatikai oldalról beruházásigényes. A kommunikációs igazgató kifejtette: akkor lehet elindítani a webáruházat, ha pontosan lehet látni, hogy a forgalomból mennyi idő alatt térül meg a befektetés. Emellett felmérések szerint Magyarországon népszerű a házhoz szállítás, így logisztikailag ezt „jól össze kell rakni”, hogy megtérüljön.

Fehér István, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője ugyancsak január végén azt közölte: vizsgálják a kérdést, de tekintettel arra, hogy döntés nem született, konkrétumokkal nem tud szolgálni.

A Lidlnél csütörtökön az MTI érdeklődésére azt mondták, ők sem tervezik webáruház indítását. A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérésének adatai szerint 2011-ben 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a magyar fogyasztók, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4 millió volt, ami a 14 év feletti internetezők körülbelül 35 százaléka.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.