A CBA megújult webshopja kedd óta üzemel – derül ki a cég csütörtöki közleményéből, amely szerint több mint 3000 termékből válogathatnak a vásárlók online. Fodor Attila, a CBA kommunikációs igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a rendelés leadását követően akár már 48 óra elteltével szállítanak, a szállítási időpontot pedig a vevő választhatja ki a felkínált lehetőségek közül; este is át lehet venni a termékeket.
A kínálatról Fodor Attila elmondta, hogy abban minden termékkategória megtalálható. Újdonság, hogy pékárut, tejtermékeket, csomagolt húsokat, zöldséget, gyümölcsöt is lehet rendelni, vagyis friss termékek is a kínálatba kerültek – ismertette, hozzátéve, hogy az igények alapján módosítják a kínálatot.
Az MNO körülnézett a hazai piacon, a fővárosban és vidéken is több online élelmiszerbolt kínálja portékáit. Húst, zöldséget, kávét, alkoholt, de még virágot is vehetünk 24 órás vagy többnapos kiszállítási időre. Külföldön több éve divat a monitor mögül megvenni az élelmiszereket.
A kommunikációs igazgató szólt arról is, hogy egyelőre Budapesten és az agglomerációban lehet házhoz szállítást kérni. Hangsúlyozta: a CBA egyik XXI. kerületi áruházában helyszíni átvételre is van lehetőség a rendelés leadását követő munkanapon 12 órától. A CBA azzal számol, hogy a webes vásárlás a jövőben folyamatosan erősödni fog, ezért nagy hangsúlyt fordítanak erre a területre.
A Tesco Globál Áruházak Zrt.-nél január közepén indult el az előregisztráció a Tesco Online Bevásárlásra, amelyre a várakozásoknál jóval többen regisztráltak – mondta el az MTI érdeklődésére Varró Balázs, a társaság kommunikációs vezetője. Az új szolgáltatás 2013 márciusának végéig beindul. Varró Balázs hozzátette: a szolgáltatás keretében mintegy 20 000 termék lesz kapható, házhoz szállítást pedig egyelőre Budapesten és környékén terveznek.
Gillemot Katalin, az Auchan Magyarország Kft. kommunikációs igazgatója január végén az MTI-nek elmondta: az Auchan is foglalkozott már az online vásárlás kérdésével, de egyelőre nincs döntés erről, így időpont sem a bevezetésre. Kiemelte: elsősorban a gazdaságos üzemeltetés feltételeit kell megteremteni, és egy ilyen beruházás elsősorban informatikai oldalról beruházásigényes. A kommunikációs igazgató kifejtette: akkor lehet elindítani a webáruházat, ha pontosan lehet látni, hogy a forgalomból mennyi idő alatt térül meg a befektetés. Emellett felmérések szerint Magyarországon népszerű a házhoz szállítás, így logisztikailag ezt „jól össze kell rakni”, hogy megtérüljön.
Fehér István, a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője ugyancsak január végén azt közölte: vizsgálják a kérdést, de tekintettel arra, hogy döntés nem született, konkrétumokkal nem tud szolgálni.
A Lidlnél csütörtökön az MTI érdeklődésére azt mondták, ők sem tervezik webáruház indítását. A GKIeNET és a T-Mobile közös felmérésének adatai szerint 2011-ben 155 milliárd forintnyi árut vásároltak online módon a magyar fogyasztók, ami a hazai kiskereskedelmi forgalom 2,4 százaléka. 2011 végén az online vásárlók száma 1,4 millió volt, ami a 14 év feletti internetezők körülbelül 35 százaléka.