Erre költenek a kínai gazdagok

A korábbi évekhez képest kevesebbet utaztak tavaly a kínai gazdagok, legkedveltebb célpontjuk továbbra is Európa – derül ki egy friss felmérésből.

WA
2013. 06. 05. 19:25
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A legalább egymillió dolláros vagyonnal rendelkező kínai gazdagok a 2011-es átlag 3,2 után tavaly már csak átlagosan 2,8 alkalommal utaztak külföldre, a tízmillió dollárnál is többet magukénak tudhatók pedig 4,2 helyett már csak 3,4 külföldi utat ejtettek meg – derül ki a témát évente körbejáró Hurun Kutatóintézet felméréséből.

A kínai luxusutazó címet viselő legújabb jelentés szerint a kevesebb út ellenére a gazdag kínaiak a korábbinál többet, átlagosan 875 eurót költöttek útjaik során luxuscikkek vásárlására. A 2011-es adatokhoz képest ez 8 százalékos növekedés, a globális átlagot pedig 70 százalékkal haladja meg. Az összeg harmadik éve biztosítja a kínaiak első helyét a luxuscikkekre való költést illető világrangsorban. Az urak mindenekelőtt drága órákra és borra költenek, a hölgyek pedig ékszert és ruhákat vásárolnak legszívesebben – áll a jelentésben.

A luxusutazók kétötöde utazásaira alkalmanként – a repülőjegyet nem számolva – ötezer dollárnál is többet költ, 10 százalékuk számláinak végösszege a tízezer dollárt is meghaladja. A tehetős kínaiak legkedveltebb célpontja – a korábbi évekhez hasonlóan – továbbra is Európa: Franciaország a lista aranyérmese, az első tízben emellett Svájc, az Egyesült Királyság, Olaszország és Németország is szerepelnek. A vén kontinensen kívüli kedvelt helyek közt az Egyesült Államok és Szingapúr vezet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.