Gigaberuházás: közel 88 milliárd jut útfelújításra

És még nincs vége: idén a Magyar Közút Zrt. e célra 87,8 milliárd forintot fordíthat, mellyel 660 kilométernyi, rossz állapotban lévő út újulhat meg.

csitK
2013. 07. 26. 9:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Uniós forrásokból összesen 438 kilométernyi, felújításra váró alsóbbrendű út újult meg teljesen 2010 eleje és 2012 vége között. Csak idén ennek több mint másfélszerese valósul meg, ugyanis az Új Széchenyi Terv keretében 2013-ban összesen körülbelül 660 kilométernyi, rossz állapotban lévő mellékút felújítását támogatják. A felújítások összértéke nagyjából 87,8 milliárd forint.

Alsómocsoládi bekötőút (7,2), Röszke–Mórahalom összekötő út (9,9), Királyhegyes–Makó összekötő út (4), Nyúl–Ménfőcsanak összekötő út (2,9), Pápa–Szilsárkány összekötő út (3,2), Tiszavasvári–Hajdúböszörmény összekötő út (13,5), Tata–Győr összekötő út (15,3), Soroksár–Örkény összekötő út (3,4)

A teljes körű felújítások általában tartalmazzák a burkolat megerősítését és szélesítését, a kopóréteg cseréjét, a belterületi szakaszokon a vízelvezető árkok és buszöblök kiépítését, rekonstrukcióját, a külterületi szakaszokon az árok és a padka rendezését, tartós útburkolatjelek festését és az átereszek rendbehozatalát is.

Az első hat hónapban összesen 59,4 kilométernyi alsóbbrendű út rekonstrukciója valósult meg több mint 6,5 milliárd forint értékben. A közlemény leszögezi: a projektek befejezését követően nő a forgalombiztonság, javul a szolgáltatási színvonal és csökken az utazási idő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.