Pécs is Rába-buszokat vesz

A most elnyert ötdarabos megrendeléssel összességében már 66 autóbusz szállítását kezdheti meg 2014 tavaszán a társaság.

TK
2013. 09. 26. 16:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tüke Busz Zrt. emlékeztet: a most elnyert ötdarabos megrendeléssel összességében már 66 autóbusz szállítását kezdheti meg 2014 tavaszán a társaság. A múlt keddi tájékoztatás szerint a Volánbusszal kötött, 61 csuklós buszról szóló ügylet értéke mintegy 16 millió euró, azaz körülbelül 4,8 milliárd forint.

Közleményük szerint az immár 66 buszra szóló megrendeléscsomag megteremtette a helyi gyártás alapját jelentő, a Rába meglévő gyártókapacitásait kiegészítő beruházások megvalósításának feltételeit is. Kitérnek arra is: a Rába–Volvo beszállítói programra érkező pályázatok első feldolgozása lezárult, a 365 jelentkező közel kétharmada lehet alkalmas a programban való részvételre. A kiválasztási folyamat következő lépéseként a Rába auditálást indít, végül a Volvóval közösen határozza meg a programba bekapcsolódó vállalatok körét.

A program gyakorlati megvalósítását elindítva a partnerek tovább dolgoznak autóbuszprogramjuk kiterjesztésén, évi 200-300 darabos fenntartható piaci jelenlét kialakításán, ami további lendületet ad a lokalizálás és az ellentételezési program felgyorsításának – írják.

A svéd Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding Nyrt. február 12-én kötött stratégiai buszpiaci együttműködési megállapodást. Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára az eseményen hangsúlyozta: a Rába–Volvo szövetség lendületet ad majd a magyar buszgyártásnak. A megállapodással lehetővé válik, hogy a legmodernebb buszok hazai gyártása kezdődjön meg a legfejlettebb technológia alkalmazásával és az importtartalom teljes ellentételezésével.

A Rába illetékesei egy hónappal később azt közölték: a gyártás 2014 elejére tervezett beindítása várhatóan 300 új munkahelyet hoz létre, egyharmada a külső beszállítóknál keletkezik, másik harmada a Rába Jármű Kft.-nél, a fennmaradó rész pedig – a termelés felfutása után – a Rába csoport más vállalatainál.

A darabszámtól függően akár több milliárd forintra rúghat az az összeg, amit a Rába a buszgyártás beindítására fordít. A buszok a Rába Jármű Kft. több tízezer négyzetméteres győri csarnokában készülnek majd.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.