Pécs is Rába-buszokat vesz

A most elnyert ötdarabos megrendeléssel összességében már 66 autóbusz szállítását kezdheti meg 2014 tavaszán a társaság.

TK
2013. 09. 26. 16:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tüke Busz Zrt. emlékeztet: a most elnyert ötdarabos megrendeléssel összességében már 66 autóbusz szállítását kezdheti meg 2014 tavaszán a társaság. A múlt keddi tájékoztatás szerint a Volánbusszal kötött, 61 csuklós buszról szóló ügylet értéke mintegy 16 millió euró, azaz körülbelül 4,8 milliárd forint.

Közleményük szerint az immár 66 buszra szóló megrendeléscsomag megteremtette a helyi gyártás alapját jelentő, a Rába meglévő gyártókapacitásait kiegészítő beruházások megvalósításának feltételeit is. Kitérnek arra is: a Rába–Volvo beszállítói programra érkező pályázatok első feldolgozása lezárult, a 365 jelentkező közel kétharmada lehet alkalmas a programban való részvételre. A kiválasztási folyamat következő lépéseként a Rába auditálást indít, végül a Volvóval közösen határozza meg a programba bekapcsolódó vállalatok körét.

A program gyakorlati megvalósítását elindítva a partnerek tovább dolgoznak autóbuszprogramjuk kiterjesztésén, évi 200-300 darabos fenntartható piaci jelenlét kialakításán, ami további lendületet ad a lokalizálás és az ellentételezési program felgyorsításának – írják.

A svéd Volvo Bus Corporation és a Rába Járműipari Holding Nyrt. február 12-én kötött stratégiai buszpiaci együttműködési megállapodást. Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára az eseményen hangsúlyozta: a Rába–Volvo szövetség lendületet ad majd a magyar buszgyártásnak. A megállapodással lehetővé válik, hogy a legmodernebb buszok hazai gyártása kezdődjön meg a legfejlettebb technológia alkalmazásával és az importtartalom teljes ellentételezésével.

A Rába illetékesei egy hónappal később azt közölték: a gyártás 2014 elejére tervezett beindítása várhatóan 300 új munkahelyet hoz létre, egyharmada a külső beszállítóknál keletkezik, másik harmada a Rába Jármű Kft.-nél, a fennmaradó rész pedig – a termelés felfutása után – a Rába csoport más vállalatainál.

A darabszámtól függően akár több milliárd forintra rúghat az az összeg, amit a Rába a buszgyártás beindítására fordít. A buszok a Rába Jármű Kft. több tízezer négyzetméteres győri csarnokában készülnek majd.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.