Folytatja az adóhatóság a gazdasági élet szereplőinek ellenőrzését, a szervezet munkatársai azt vizsgálják meg, minden érintett eleget tett-e a pénztárgépcsere előírásainak. Az utóbbi hetekben több ezer vállalkozás ügyét tekintette át a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV), némelyekkel telefonon rendezték a felvetődő kérdéseket, másokat viszont személyesen kerestek fel a hatóság revizorai és pénzügyőrei.
– A gazdasági szereplők döntő többsége eleget tett kötelezettségeinek, beszerezte a szükséges kódot, és megrendelte új készülékét, kiskasszáját – így fogalmazott kérdésünkre az ellenőrzések tapasztalatairól a NAV sajtóreferense. Aszalós Andrea ugyanakkor jelezte, januárban elsősorban azoknál a kereskedőknél és más, kisebb vállalkozásoknál vizsgálódnak újra, akik/amelyek a tavalyi ellenőrzéskor nem tudtak felmutatni megrendelést.
A sajtóreferens közölte azt is, a szabályok szerint az érintettek mindaddig használhatják korábbi kiskasszájukat, amíg meg nem kapják új gépüket. Feltétel ugyanakkor, hogy az adott vállalkozás megszerezte már a szükséges kódot, és megrendelést is adott valamely új típusú készülékre. Az eddig késlekedők közül egyébként sokan végül úgy döntöttek: hiányzó megrendelésüket a NAV erre kialakított internetes felületén adják le. December utolsó napjáig nagyjából 17 ezren éltek a lehetőséggel.
A teljes cikk a Magyar Nemzet csütörtöki számában olvasható.