A Heineken is kell a magyar sikerhez

Stratégiai együttműködési szándéknyilatkozatot írt alá a Miniszterelnökség és a Heineken.

PR
2014. 02. 20. 15:15
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Szijjártó Péter elmondta: a magyar gazdaság növekedése szempontjából kiemelten fontos a magyar-holland gazdasági együttműködés, ugyanis mára 9,5 milliárdos összeggel, a harmadik legtöbb befektetés Hollandiából érkezik Magyarországra, tavaly pedig Hollandia Magyarország 11. legfontosabb kereskedelmi partnere volt, közel ötmilliárd eurós forgalommal.

A sörgyártó a magyar-holland gazdasági együttműködés egyik legjelentősebb képviselője, így „a Heineken is hozzájárul ahhoz, hogy Magyarország ma jobban teljesít” – jegyezte meg az államtitkár. Emlékeztetett arra: a 2010-es választások után a kormány nem a minél kisebbre összehúzódzkodás és a kivárás politikáját választotta, hanem lehetőségként tekintett a válságra, amelyből – ha gyors és hatékony választ adnak a kihívásra – az ország erősebben kerülhet ki. Ezért tűzte célul a kormányzat, hogy az ország Európa termelési központja legyen, ehhez pedig – szinte minden nagy rendszer átalakításával – a kontinens legkedvezőbb üzleti környezetét kell szervezni, említette meg az államtitkár.

Joris Huijsmans, a Heineken Hungária Zrt. vezérigazgatója az eseményen arról beszélt: a cég életében mindig megkülönböztetett helyen szerepelt Magyarország, a 120 éve alapított soproni üzem pedig mára az ország legnagyobb kibocsátású sörgyára lett. Megemlítette: az üzem bekerült azon legjobbjaik közé, amelyek gyárthatják a Heineken márkát. A termelése és logisztikai kapacitása alapján ez a kilencedik legnagyobb üzemük, amelyből a régió hat államába szállít az országban mintegy 550 embert foglalkoztató társaság. Úgy vélte, nyitott és kedvező üzleti környezetre találtak itt.

Firtl Mátyás (KDNP), a város és környéke országgyűlési képviselője az eseményen azt emelte ki: a helyiek érdeke is, hogy Sopronban a sörgyár tovább tudjon fejlődni, és bővítse a térség gazdasági lehetőségeit.

A Heineken korábban közölte: csökkent a világ harmadik legnagyobb söripari vállalatának a nyeresége 2013-ban. Az egyszeri tételeket nem számítva, 4,6 százalékkal, 1,59 milliárd euróra csökkent a csoport adózás utáni eredménye. Az értékesítési árbevétel 1,3 százalékkal, 21,25 milliárd euróra (6570 milliárd forint) nőtt.

A profitcsökkenés egyik oka az erős euróárfolyam volt, a másik a gyenge kereslet Kelet- és Közép-Európában, és a vártnál kisebb ütemű növekedés Amerikában és az afrikai piacokon. A Heineken 2012-ben elindított egy hároméves takarékossági programot, amelynek eredményeként összesen 625 millió eurót faragnak le a költségekből. Ennek keretében az idén létszámleépítést hajtanak végre a csoportnál, de egyelőre nem közölték, milyen mértékűt.ű

Szerdán a kormány az osztrák Prinzhorn Holdinggal kötött stratégiai megállapodást. Szijjártó Péter szerint a gazdasági fejlődés mellett körültekintően kell bánni a környezettel és körültekintően kell használni a természeti erőforrásokat. Emlékeztetett arra, hogy a kormány először köt stratégiai megállapodást egy környezetipari vállalattal, amely „a magyar papíripar legmeghatározóbb tagja, és hulladékból állít elő értéket”.

A kormány eddig több mint 40 céggel kötött stratégai megállapodást.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.