Szijjártó Péter a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. palackozóüzemében az ásványvízexport elindítása alkalmából tartott sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a kormány eddig 38 stratégiai megállapodást kötött többségében nemzetközi vállalatokkal. Ezek a cégek azóta 650 milliárd forintnyi beruházást hajtottak végre és 5500 új munkahelyet hoztak létre Magyarországon. A Coca-Cola új, Horvátországba induló ásványvízexportjával kapcsolatban azt mondta: ezzel megduplázódik az eddigi teljes magyarországi ásványvízkivitel.
A miniszterelnökségi államtitkár felidézte, hogy a világgazdasági válság az országok és a nemzetközi vállalatok részéről is új stratégiát követelt, és Magyarország 2010-ben azt az utat választotta, hogy megteszi a szükséges változtatásokat. Hogy a válság után erősebbek legyünk, „bátor döntések kellettek, amiket kétségtelenül konfliktusok öveztek", de mára el lehet mondani, hogy ez egy sikeres választás volt – mondta.
Az erős termelő szektorral rendelkező országok nagyobb eséllyel lesznek erősebbek a válság után, ezért határozta el a kormány, hogy Magyarország legyen Európa termelési központja, ebből az elhatározásból vezethető vissza minden olyan fontos döntés, ami az elmúlt három és fél évben született. Ezek közé tartozik az adórendszer, a felsőoktatási és szakképzési rendszer vagy a munkajogi szabályok átalakítása – részletezte a politikus.
Hozzátette: a stratégiai célok eléréshez stratégai megállapodásokra volt szükség, az elsőt 2012-ben éppen a Coca-Colával kötötte meg a magyar kormány. Mindezzel az volt a cél, hogy a nagy nemzetközi vállalatok magyarországi érdekeltségei a cégcsoportjukon belül is versenyelőnyhöz jussanak, illetve növeljék a magyar beszállítói arányt.
Szjjártó Péter úgy fogalmazott: „a magyar nemzetgazdaság lelkét a kis- és közepes vállalkozások adják", de az ő sikerük döntően attól függ, hogy be tudnak-e kapcsolódni egy nemzetközi vállalat beszállítói láncába. A zalaszentgróti ásványvízexportot azért is nevezte jelentősnek, mert a 28 országban jelenlévő Coca-Cola HBC cégcsoportjában a magyar vállalat a legjelentősebb gyártóközpont és a legnagyobb európai exportőr. A cég a 2011-es 8 milliárd után tavaly már 20 milliárd forintos exportbevételt ért el.