Az Audi TT új sorozata a harmadik modell, s az Audi teljes egészében Győrben gyártja, idézi a közlemény Gerd Walkert, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatóját. Walker kiemelte, hogy a modell sikeres integrálása az új gyártósorokra fontos mérföldkő a győri telephely életében: ezzel a járműgyár teljes kapacitással dolgozik.
Ahogy Axel Strotbek, az Audi AG igazgatótanácsának pénzügyekért és szervezeti kérdésekért felelős tagja tegnap a távirati irodának elmondta, Győrben továbbra is jelentős befektetéseket hajtanak végre, az utóbbi esztendőkben átlagosan 300 millió eurót, a betelepülés óta eltelt két évtizedben pedig mintegy 6,75 milliárd eurót ruházott be Magyarországon a társaság. „Középtávon piacvezetővé szeretnénk válni a prémiumautók piacán, ehhez pedig arra van szükség, hogy az egyre növekvő részszegmensekben ki tudjuk szolgálni a vevői igényeket” – jegyezte meg Strotbek.
2013-ban a győri gyártósorokon 1,93 millió motor és 42 851 gépkocsi készült el, ez is hozzájárult ahhoz, hogy az Audi Magyarország egyik legnagyobb jövedelemmel és exporttal rendelkező cége – írta meg az MNO. Az idei évre már 120 ezernél is több autó legyártása van tervbe véve.
Axel Strotbek lényeges szempontként említette, hogy az Audi „minél közelebb legyen vevőihez”, például a jelentős eladásnövekedést produkáló észak- és dél-amerikai, illetve kínai piacon. Hozzátette, a gazdaságos üzemméret miatt helyes stratégia az is, hogy egyes modellekkel egy gyárból látják el a világpiacot. (Jelenleg csak a győri gyárban készül az A3 kabrió és limuzin változata, valamint a TT Coupé.)
A járműgyártás intenzitása nyilvánvalóan a gazdasági mutatókat is megmozdítja, a májusi adatokat nézve például az látszik, hogy a korábbi időszakokhoz képest is megnőtt ipari teljesítményt, azon belül a feldolgozóipari alágat csaknem 23,9 százalékkal dobta meg. Összefoglalva: a Magyarországon működő 710 autóipari cég adja a feldolgozóipari teljesítmény közel egyötödét, az exportnak pedig a 18 százalékát. Az iparágban működő 717 cég 115 ezer magyar családnak ad megélhetést. A Magyarországon előállított gépkocsik száma 2014-ben elérheti az 500 ezret. A nagy autógyárak mellett a világ 20 legnagyobb, első körös autóipari beszállítójából 15 már Magyarországon is működik.
A járműgyártás a beruházásokat is felpörgeti, elemzők szerint a magánszektorban ez már jelentősen meg is mutatkozott. Látható a korábban Magyarországra települt járműipari kapacitások tovagyűrűző hatása a termelési láncban, fogalmaztak a szakértők.
Az Audi győri üzeme sok embert foglalkoztat, ami amellett, hogy a térség infrastrukturális fejlődését elősegíti, az álláskeresők számát is csökkenti. Érdekes adatsorokkal találjuk magunkat szemben, ha a Győr-Moson-Sopron megyei kormányhivatal áprilisban nyilvánosságra hozott – a távirati irodának küldött – dokumentumait kézbe vesszük. Az álláskeresők száma 6 százalékkal csökkent az előző havinál, de ennél is feltűnőbb az, hogy 45,7 százalékkal az egy évvel korábbinál.
Áprilisban az adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység területéről érkezett be a legtöbb állásajánlat, az összes megkeresés 23,4 százaléka, míg a feldolgozóipar – jellemzően a gépipar és a járműgyártás – részaránya 17,3 százalékos volt. Utóbbiban kiemelkedő szerepe van az Audi Hungaria beruházásának és a beszállítóként hozzá kapcsolódó kis- és középvállalkozásoknak.