Harmadik generáció: indul Győrben a sorozatgyártás

Csütörtökön elkezdődik az Audi TT Coupé harmadik nemzedékének szériagyártása.

NT
2014. 07. 24. 11:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Audi TT új sorozata a harmadik modell, s  az Audi teljes egészében Győrben gyártja, idézi a közlemény Gerd Walkert, az Audi Hungaria járműgyártásért felelős ügyvezető igazgatóját. Walker kiemelte, hogy a modell sikeres integrálása az új gyártósorokra fontos mérföldkő a győri telephely életében: ezzel a járműgyár teljes kapacitással dolgozik.

Ahogy Axel Strotbek, az Audi AG igazgatótanácsának pénzügyekért és szervezeti kérdésekért felelős tagja tegnap a távirati irodának elmondta, Győrben továbbra is jelentős befektetéseket hajtanak végre, az utóbbi esztendőkben átlagosan 300 millió eurót, a betelepülés óta eltelt két évtizedben pedig mintegy 6,75 milliárd eurót ruházott be Magyarországon a társaság. „Középtávon piacvezetővé szeretnénk válni a prémiumautók piacán, ehhez pedig arra van szükség, hogy az egyre növekvő részszegmensekben ki tudjuk szolgálni a vevői igényeket” – jegyezte meg Strotbek.

2013-ban a győri gyártósorokon 1,93 millió motor és 42 851 gépkocsi készült el, ez is hozzájárult ahhoz, hogy az Audi Magyarország egyik legnagyobb jövedelemmel és exporttal rendelkező cége – írta meg az MNO. Az idei évre már 120 ezernél is több autó legyártása van tervbe véve.

Axel Strotbek lényeges szempontként említette, hogy az Audi „minél közelebb legyen vevőihez”, például a jelentős eladásnövekedést produkáló észak- és dél-amerikai, illetve kínai piacon. Hozzátette, a gazdaságos üzemméret miatt helyes stratégia az is, hogy egyes modellekkel egy gyárból látják el a világpiacot. (Jelenleg csak a győri gyárban készül az A3 kabrió és limuzin változata, valamint a TT Coupé.)

A járműgyártás intenzitása nyilvánvalóan a gazdasági mutatókat is megmozdítja, a májusi adatokat nézve például az látszik, hogy a korábbi időszakokhoz képest is megnőtt ipari teljesítményt, azon belül a feldolgozóipari alágat csaknem 23,9 százalékkal dobta meg. Összefoglalva: a Magyarországon működő 710 autóipari cég adja a feldolgozóipari teljesítmény közel egyötödét, az exportnak pedig a 18 százalékát. Az iparágban működő 717 cég 115 ezer magyar családnak ad megélhetést. A Magyarországon előállított gépkocsik száma 2014-ben elérheti az 500 ezret. A nagy autógyárak mellett a világ 20 legnagyobb, első körös autóipari beszállítójából 15 már Magyarországon is működik.

A járműgyártás a beruházásokat is felpörgeti, elemzők szerint a magánszektorban ez már jelentősen meg is mutatkozott. Látható a korábban Magyarországra települt járműipari kapacitások tovagyűrűző hatása a termelési láncban, fogalmaztak a szakértők.

Az Audi győri üzeme sok embert foglalkoztat, ami amellett, hogy a térség infrastrukturális fejlődését elősegíti, az álláskeresők számát is csökkenti. Érdekes adatsorokkal találjuk magunkat szemben, ha a Győr-Moson-Sopron megyei kormányhivatal áprilisban nyilvánosságra hozott – a távirati irodának küldött – dokumentumait kézbe vesszük. Az álláskeresők száma 6 százalékkal csökkent az előző havinál, de ennél is feltűnőbb az, hogy 45,7 százalékkal az egy évvel korábbinál.

Áprilisban az adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység területéről érkezett be a legtöbb állásajánlat, az összes megkeresés 23,4 százaléka, míg a feldolgozóipar – jellemzően a gépipar és a járműgyártás – részaránya 17,3 százalékos volt. Utóbbiban kiemelkedő szerepe van az Audi Hungaria beruházásának és a beszállítóként hozzá kapcsolódó kis- és középvállalkozásoknak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.