Sok gond van Kínában a nyugati márkákkal

Nagy nyugati ruhamárkák buknak meg leggyakrabban a minőség-ellenőrzéseken.

BLM
2014. 08. 28. 18:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hivatal az év első hat hónapjában több mint 12 ezer esetben találta kifogásolhatónak az általa országszerte szúrópróbaszerűen, valamint előre bejelentett vizsgálatok során ellenőrzött ruházati termékek minőségét. Ez mintegy 15 százalékkal magasabb érték a tavalyi év hasonló időszakához képest. Ami nem változott, az a leggyakrabban silány minőséget felmutató vállalatok listája, melyet „visszaeső bűnözőként” az amerikai Forever 21, a spanyol Inditexhez tartozó Zara, a szintén spanyol Mango és a svéd H&M vezet. A minőségi problémák csaknem egyharmadát ennél a négy cégnél találták az ellenőrök – derül ki a felügyeleti hivatal adataiból. A vizsgált minták darabjait nem Kínában, hanem Olaszországban, Vietnamban és Kambodzsában gyártották.

A leggyakoribb problémák között a ruhák megengedettnél magasabb vegyianyag-tartalma, a ruhafesték silánysága, a termékek könnyű szakíthatósága és a valóságnak nem megfelelő termékcímkék bevarrása szerepel.

Az említett márkák évek óta a kínai fogyasztóvédők kritikájának középpontjában állnak, minden évben számos visszaélésre derül ugyanis fény az ellenőrzéseik során. A kínai fogyasztók szövetsége tavaly év végén azt jelentette, szúrópróbaszerű vizsgálatai során ezen cégek termékeinek mindössze a kétharmada felel meg a minőségi követelményeknek.

A cégek ugyanakkor mindinkább függenek a kínai piactól, ahol a visszaeső nyugati keresletet a növekvő bérekkel bővülő középosztály jelentette kereslettel tudják ellensúlyozni. Idén a H&M 80, az Inditex 50 új bolt megnyitását tervezi a kelet-ázsiai országban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.