A szaktárca vezetője a 32 kilométeres, Lepsény–Szántód, Kőröshegy vasúti pályaszakasz felújításának jelentőségéről szólva kiemelte: „a Balaton Magyarország egyik legvonzóbb turisztikai úti célja, rendkívül fontos, hogy a belföldi és a külföldi látogatók gyorsan, kényelmesen és zökkenőmentesen juthassanak el Közép-Európa legnagyobb édesvizű tavához”.
A munkálatokat a legkorszerűbb nagygépes technológiával a Déli-part 2013 Konzorcium végzi nettó 29,99 milliárd forint értékben az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával. A fejlesztés eredményeként a jelenlegi 60-80 helyett jövő nyáron a vonatok óránként 100 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a megújult pályaszakaszon.