Fejlesztik a dél-balatoni vasútvonalat

Jövő nyáron a vonatok óránként akár 100 kilométeres sebességgel is közlekedhetnek a megújult pályaszakaszon.

WL
2014. 09. 09. 15:54
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A szaktárca vezetője a 32 kilométeres, Lepsény–Szántód, Kőröshegy vasúti pályaszakasz felújításának jelentőségéről szólva kiemelte: „a Balaton Magyarország egyik legvonzóbb turisztikai úti célja, rendkívül fontos, hogy a belföldi és a külföldi látogatók gyorsan, kényelmesen és zökkenőmentesen juthassanak el Közép-Európa legnagyobb édesvizű tavához”.

A munkálatokat a legkorszerűbb nagygépes technológiával a Déli-part 2013 Konzorcium végzi nettó 29,99 milliárd forint értékben az Új Széchenyi Terv keretében, a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával. A fejlesztés eredményeként a jelenlegi 60-80 helyett jövő nyáron a vonatok óránként 100 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a megújult pályaszakaszon.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.