Hétfőn sztrájkolnak az Air France pilótái

Az Air France hétfőn a járatainak csak a felét tudja elindítani a pilóták sztrájkja miatt – jelentette be szombaton Frédéric Gagey, a francia légitársaság elnök-vezérigazgatója a France Inter közszolgálati rádióban.

LR
2014. 09. 13. 19:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Most kaptuk meg a hétfői járatokról a nyilatkozatokat, miután arról 48 órával a munkába állás előtt kell nyilatkozniuk (a pilótáknak). Erre alapozva jelenleg úgy látjuk, hogy a járatoknak megközelítőleg a fele fog közlekedni” – mondta Gagey. „Az utasokat természetesen tájékoztatjuk, s azt kérjük tőlük, hogy ha lehetséges, halasszák el az útjukat” – tette hozzá. Véleménye szerint hétfőn biztosan fennakadások lesznek, de „valószínűleg” a következő napokban is.

A pilóták többségi szakszervezete, az SNPL szeptember 15. és 22. közöttre hirdetett sztrájkot, a második legjelentősebb szakszervezet, a SPAF pedig szeptember 15. és 18. között szólít fel munkabeszüntetésre.

A pilótákat az Air France fapados légitársasága, a Transavia fejlesztése aggasztja, ami miatt hetek óta tárgyalások folynak a szakszervezetek és a vezetőség között. Az Air France jövőre jelentős fejlesztéseket tervez a fapados légitársaságnál, új járatok és bázisok nyitásával, ahol helyi szerződések alapján kívánják a pilótákat foglalkoztatni. A szakszervezetek viszont azt követelik, hogy az Air France-nál és a Transaviánál foglalkoztatott pilótáknak egységes, francia munkaszerződése legyen. A vezetőség szerint viszont a Transaviánál dolgozók szerződésének a fapados légitársaság működési feltételeihez kell alkalmazkodnia. „A Transavia légitársaság 2007 óta létezik. 16 repülőgépe van. Mi egyetlen dolgot kérünk: a lehetőséget a növekedésre. Szeretnénk gépeket átadni a Transavia France-nak (az Air France-tól) és több járatot indítani. Ezek olcsó járatok, amire azért van lehetőség, mert ennek a cégnek sokkal alacsonyabbak a költségei, mint az Air France-nak. Ennek az alacsonyabb árfekvésű márkának a fejlesztése jó kezdeményezés” – fogalmazott Gagey.

Elmondta, hogy a Transavia duplájára szeretné növelni a repülőgépei számát, amellyel 220-250 új munkahely jönne létre. Azt is elmondta, hogy a légitársaság mindent megtesz, hogy a sztrájk idején a törölt járatok utasait előre értesítsék arról, hogy ne menjenek ki feleslegesen a repülőtérre. Ugyanakkor szerinte azért szerencsésebb elhalasztani jövő héten a repülőutakat, mert a munkabeszüntetés folytatásáról napról napra fognak dönteni a szakszervezetek. A tárgyalások egyébként egész hétvégén folytatódnak a vezetőség és a szociális partnerek között.

Az Air France vezetőjének becslése szerint a munkabeszüntetés napi 10-15 millió euró veszteséget fog okozni a légitársaságnak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.