Hétfőn sztrájkolnak az Air France pilótái

Az Air France hétfőn a járatainak csak a felét tudja elindítani a pilóták sztrájkja miatt – jelentette be szombaton Frédéric Gagey, a francia légitársaság elnök-vezérigazgatója a France Inter közszolgálati rádióban.

LR
2014. 09. 13. 19:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„Most kaptuk meg a hétfői járatokról a nyilatkozatokat, miután arról 48 órával a munkába állás előtt kell nyilatkozniuk (a pilótáknak). Erre alapozva jelenleg úgy látjuk, hogy a járatoknak megközelítőleg a fele fog közlekedni” – mondta Gagey. „Az utasokat természetesen tájékoztatjuk, s azt kérjük tőlük, hogy ha lehetséges, halasszák el az útjukat” – tette hozzá. Véleménye szerint hétfőn biztosan fennakadások lesznek, de „valószínűleg” a következő napokban is.

A pilóták többségi szakszervezete, az SNPL szeptember 15. és 22. közöttre hirdetett sztrájkot, a második legjelentősebb szakszervezet, a SPAF pedig szeptember 15. és 18. között szólít fel munkabeszüntetésre.

A pilótákat az Air France fapados légitársasága, a Transavia fejlesztése aggasztja, ami miatt hetek óta tárgyalások folynak a szakszervezetek és a vezetőség között. Az Air France jövőre jelentős fejlesztéseket tervez a fapados légitársaságnál, új járatok és bázisok nyitásával, ahol helyi szerződések alapján kívánják a pilótákat foglalkoztatni. A szakszervezetek viszont azt követelik, hogy az Air France-nál és a Transaviánál foglalkoztatott pilótáknak egységes, francia munkaszerződése legyen. A vezetőség szerint viszont a Transaviánál dolgozók szerződésének a fapados légitársaság működési feltételeihez kell alkalmazkodnia. „A Transavia légitársaság 2007 óta létezik. 16 repülőgépe van. Mi egyetlen dolgot kérünk: a lehetőséget a növekedésre. Szeretnénk gépeket átadni a Transavia France-nak (az Air France-tól) és több járatot indítani. Ezek olcsó járatok, amire azért van lehetőség, mert ennek a cégnek sokkal alacsonyabbak a költségei, mint az Air France-nak. Ennek az alacsonyabb árfekvésű márkának a fejlesztése jó kezdeményezés” – fogalmazott Gagey.

Elmondta, hogy a Transavia duplájára szeretné növelni a repülőgépei számát, amellyel 220-250 új munkahely jönne létre. Azt is elmondta, hogy a légitársaság mindent megtesz, hogy a sztrájk idején a törölt járatok utasait előre értesítsék arról, hogy ne menjenek ki feleslegesen a repülőtérre. Ugyanakkor szerinte azért szerencsésebb elhalasztani jövő héten a repülőutakat, mert a munkabeszüntetés folytatásáról napról napra fognak dönteni a szakszervezetek. A tárgyalások egyébként egész hétvégén folytatódnak a vezetőség és a szociális partnerek között.

Az Air France vezetőjének becslése szerint a munkabeszüntetés napi 10-15 millió euró veszteséget fog okozni a légitársaságnak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.