Így alakult a kiskereskedelmi forgalom júliusban

2,3 százalékos a növekedés a naptárhatással kiigazított és a nyers adatok szerint egyaránt.

MNO
2014. 09. 03. 9:20
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A forgalom növekedési üteme az élelmiszer-fogyasztás lassulása miatt jelentősen elmaradt a júniusi 4,1 százaléktól. Az élelmiszer-eladások volumene a júniusi 6,2 százalékos éves növekedésről 1,6 százalékra esett vissza, a nem élelmiszer jellegű termékek értékesítése viszont 1,1 százalékról 2,7 százalékosra gyorsult.

Az üzemanyag-kiskereskedelemben júliusban 3,4 százalékkal nőtt az eladások volumene, ez azonban 1,2 százalékponttal elmarad a júniusi mértéktől. A KSH emlékeztet arra, hogy 2014. júliustól a kiskereskedelmi forgalomra vonatkozó adatok tartalmukban megegyeznek a tavalyiakkal, így összevethetők.

 

 

Az idén január–júliusban a kiskereskedelmi forgalom a kiigazítatlan, nyers adatok szerint 5,5 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 5,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. A kumulált adatokat azonban torzítja, hogy az első félévben nem összehasonlíthatók az élelmiszer-forgalomra vonatkozó adatok, mert 2013. július 1-jétől átalakult a dohánytermékek kiskereskedelmének szerkezete és változás következett be a kiskereskedelmi adatok forrásában is, mivel azóta a mintavételes eljárás helyett rendelkezésre állnak a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. teljes körű adatai. Így az első hét hónapban az élelmiszer-kiskereskedelmi forgalom 6,9 százalékkal nőtt. A módszertani torzítás nem érinti viszont, hogy a nem élelmiszer kiskereskedelem 4,4 százalékkal, az üzemanyag-eladások 4,6 százalékkal emelkedtek.

A júliusra vonatkozó második becslés adatait részletes bontásban szeptember 24-én teszi közzé a KSH.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.