Nagyot ugrott az online kereskedelem

Csaknem 30 százalékkal növekedett az online kiskereskedelmi forgalom a második negyedévben.

KG
2014. 09. 02. 18:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hat legnagyobb szektor az év első hat hónapjában együttesen 62 milliárd forint forgalmat bonyolított, ami a várható éves forgalom 41 százaléka. Az online kiskereskedelmi forgalom legnagyobb hányadát, 11,1 milliárd forintot ismét a műszaki szektor adta, 20 százalék a számítástechnika, a játékok és kultúra termékkör részesedése, a ruházati, sport- és divatkiegészítő termékek 11,7 százalékkal, a szépség-egészség termékkategória 9,1 százalékkal, az otthon, kert kategória pedig 7,7 százalékkal részesedett.

A jelentés ugyanakkor felhívja a figyelmet, hogy az otthon, kert szegmens webáruházai 69 százalékkal a legnagyobb forgalomnövekedést érték el az előző negyedévhez képest. A kutatás továbbá tájékoztat, hogy a fogyasztói elérést növelő nyolc megoldás közül átlagosan 5-6 félét alkalmaznak az egyes szektorok. A leggyakrabban, a webáruházak 98 százaléka által használt megoldás az ár-összehasonlító oldalakon való jelenlét, illetve a fizetett hirdetés.

Mobil- és bannerhirdetéseket az online kiskereskedők csupán 32 százaléka használt. Azonban a mobilhirdetések az egyik legmagasabb vásárlásszám elérésére képes egységnyi költés mellett – írja a közlemény. A kutatás összesen 550 áruház bevonásával, 2014 július-augusztusában, három hétig zajlott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.