A 2008-ban érezhetővé vált gazdasági válság a fővárosi agglomeráció piacát komolyan érintette. Amíg országos szinten 2008-ról 2013-ra 42 százalékkal csökkent a forgalom, addig az agglomerációban 52 százalékos volt a visszaesés. Az agglomeráció nem mutat homogén képet, bár minden szektor az országos átlagnál nagyobb esést mutatott, a nyugati és északnyugati agglomeráció településein ennél kisebb mértékben csökkent az adásvételek száma. Az egyes szektorok közötti eltérések hátterében többek között az áll, hogy azok vevőkörét is eltérő módon érintette a válság.
Az agglomeráció nagyobb kitettségét az is mutatja, hogy a lakásállományra vetített éves forgalom nagyobb mértékben zuhant, mint az országos átlag. A tavalyi évben a keleti-, déli-, valamint az északkeleti szektorok piaca volt a legélénkebb. Az agglomerációs piacnak tehát van honnan felkapaszkodnia.
A várva várt fellendülés 2014-ben következhet be, az Otthon Centrum tapasztalata szerint szinte kivétel nélkül minden szektorban nőtt az érdeklődők, ingatlant keresők száma, ami az adásvételek számának emelkedésében is megmutatkozik. A forgalombővülés az idei év első félévében meghaladja a 10 százalékot, a tavalyi első hat hónaphoz képest, és bár nem olyan számottevő, mint a fővárosban, a nagyszámú érdeklődő bizakodásra ad okot és a jövőbeli fellendülésre utalhat. „Az agglomerációs piac ismét erőre kapott, az északnyugati szektorban például korábban kevésbé keresett településeken is komoly keresletet tapasztalunk, a fővárosból is egyre többen érdeklődnek zöldövezeti ingatlanok iránt” – mondta Kühne Kata, az Otthon Centrum ügyvezető igazgatója. – „A nagyobb agglomerációs városokban a helyben költözések is felélénkültek, sokan évek óta halogatott vásárlásaikat valósítják meg most. Gyakran találkozunk első lakásukat vásárlókkal.
A kereslet élénkülését a vevői alkupozíciók romlása is jelzi. Pest megyében 2014 első félévében a teljes árengedmény átlagos mértéke – amit az eladóknak a sikeres értékesítés érdekében adniuk kellett – 1,5 százalékponttal kisebb, mint 2013 első felében. 2014 első hat hónapjában átlagosan 16 százalék volt a teljes árengedmény mértéke, amiből 10 százalék volt a vevő által elért tényleges áralku, a maradék 6 százalék pedig még a hirdetési időszakban tett kínálati árcsökkentés.