Augusztusban is nőtt a kiskereskedelmi forgalom

2,5 százalékos ütemben emelkedett a kiskereskedelmi forgalom volumene az egy évvel korábbihoz képest.

MNO
2014. 10. 29. 14:18
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az élelmiszer-kereslet 1,6 százalékkal elmaradt a tavaly augusztusitól, a nem élelmiszertermékek forgalma 6,8, az üzemanyagoké 4,3 százalékkal nőtt.

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalma folyó áron 2014. augusztusban 793 milliárd forint volt, 16 milliárd forinttal több, mint egy évvel korábban, közölte a KSH.

Idén augusztusban az országos kiskereskedelmi forgalom 45,6 százaléka az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 34,9 százaléka a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, a fennmaradó 19,5 százaléka pedig az üzemanyagtöltő állomások hálózatában realizálódott.

Az élelmiszer-kiskereskedelmen belül a forgalom döntő hányadát (79,4 százalékát) az élelmiszer jellegű vegyes üzletek adták, ahol az értékesítés volumene 0,4 százalékkal nőtt, miközben az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 9,3 százalékkal volt, kisebb, mint 2013. augusztusban.

A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának 6,8 százalékos augusztusi emelkedésén belül a textil és ruházati cikkek, valamint lábbelik eladása 22,5 százalékkal, a vegyes iparcikkeké 12,5 százalékkal nőtt, míg a bútorok és a műszaki cikkek iránti kereslet 2,5 százalékkal elmaradt a tavaly augusztusitól. A gyógyszer-, gyógyászati termékek forgalma 4,2, az illatszereké 12,2 százalékkal emelkedett. Az előző hónapokhoz mérten lassabban nőtt a használt cikkek és a csomagküldő szolgálatok forgalma 8,6, illetve 28,6 százalékkal.

Az európai statisztikai rendszerben a kiskereskedelembe nem számító gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai augusztusban 6,6 százalékkal emelkedtek.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.