A bank közleménye szerint a takarékszövetkezeti integráció célja, hogy 2016-ra az ország minden takarékszövetkezetében hozzáférhetőek legyenek a korszerű pénzügyi termékek és szolgáltatások, így az alacsony banki kamatok miatt a betéteknél ma már kedvezőbb hozamú befektetési jegyek is. A TakarékBank az értékesítési hálózat és a termékportfólió bővítésével másfél éven belül megötszörözné a takarékoknál vezetett értékpapírszámlák számát.
A közleményben kitérnek arra: az elmúlt két évben jelentősen nőtt az állampapírok és a befektetési jegyek állománya a hazai megtakarítások piacán, a befektetési jegyek állománya 1000 milliárd, az állampapírok állománya pedig 1200 milliárd forinttal nőtt, a két instrumentumban elhelyezett összeg mára csaknem elérte a bankbetétek 6500 milliárd forintot kitevő állományát. Az alacsony pénzintézeti kamatok a megtakarítókat a bankbetétek felől a magasabb hozamot biztosító állampapírok és befektetési alapok irányába terelik – olvasható a közleményben.
A piaci folyamatok ellenére a takarékszövetkezetek az elmúlt években korlátozottan, piaci súlyuknál kisebb mértékben vettek részt befektetési termékek értékesítésében: 2006 óta a szektor által kezelt értékpapír-állomány ugyan folyamatosan nőtt, azonban a betétállományhoz képest arányuk alacsony, nem éri el a takarékoknál kezelt vagyon tíz százalékát – mondta Szabó Levente, a TakarékBank vezérigazgatója a közlemény szerint. Hozzátette: a takarékszövetkezeti értékesítési hálózat bővítésével és a termékkínálat szélesítésével másfél éven belül meg kívánják ötszörözni a takarékszövetkezetek által vezetett értékpapírszámlák számát.
A közleményben a vezérigazgató kiemelte: „Az idei év végére mintegy 100 takarékszövetkezet csaknem 800 fiókjában lesznek elérhetők az integráció befektetési termékei, célunk, hogy rövid időn belül minden takarékszövetkezet ajánlhassa ezeket a korszerű pénzügyi termékeket, amelyek ma már egyetlen hitelintézet kínálatából sem hiányozhatnak.”
Szabó Levente hangsúlyozta: a befektetési termékkínálat és az értékesítési hálózat bővítése nemcsak az ügyfelek nagyobb elégedettségét szolgálja, a termékek forgalmazása jelentősen javíthatja a takarékszövetkezetek jövedelmezőségét is.