Hegmanné Nemes Sára emlékeztetett: az új vasúti híd megépítése része a Szolnok–Szajol-vasútvonalszakasz 20,5 milliárd forintos rekonstrukciójának. Aláhúzta: a kormány kiemelten fontos feladatként kezeli a biztonságos és európai színvonalú közlekedés feltételeinek megteremtését.
A Közlekedés Operatív Programból (Közop) az elmúlt időszakban 2500 milliárd forintot fordított e célra, a következő 6 évben pedig további 1500 milliárd forint áll rendelkezésre hasonló beruházások támogatásához, melynek háromnegyedét vasúti fejlesztésekre fordítják majd – tette hozzá.
Rámutatott: e fejlesztések lehetővé teszik – a szolgáltatás színvonalának javítása mellett – a vonatok óránkénti 160 kilométeres sebességét, így a menetidőn is jelentősen rövidítenek.
Közölte: a 2015-ben elkészülő Szolnok–Szajol-vasútvonal rekonstrukciója a Debrecenig tartó szakasz felújításával folytatódik az évtized végéig. Emellett a tervek között szerepel új vasúti kocsik és mozdonyok beszerzése, valamint a Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza-vonal és az elővárosi közlekedés modernizálása is.
Szalay Ferenc, Szolnok fideszes polgármestere a tájékoztatón úgy fogalmazott: a mostani és tervezett vasúti fejlesztéseknek, valamint a közelmúltban Abony és Fegyvernek között elkezdődött M4-es autópálya-szakasz építésének köszönhetően a Tisza-parti megyeszékhely „hihetetlen mértékű közlekedési infrastruktúra-fejlesztésen esik át”. Ezek nagyban hozzájárulnak a település és a térség gazdaságának fejlődéséhez is – húzta alá.
Az épülő sztrádáról szólva azt mondta: az nemcsak tehermentesíti a város forgalmát, de a kormányfő ígérete szerint később Abony és Budapest között szintén megépülő négysávos úttal együtt a főváros megközelíthetőségén is sokat javít.
Szolnok számára ugyancsak fontos, hogy a folyamatban lévő vasúti fejlesztések gyorsabb, hatékonyabb és a mainál kevésbé zajos vonatközlekedést tesznek majd lehetővé. Az alkalmazott technológiai elemek közül garancia erre a sínek rezgéscsillapítása és mintegy 1000 méternyi zajvédő fal kiépítése – fűzte hozzá.