Óriási összeg jut a közlekedés fejlesztésére

Az összeg háromnegyedét a kormány vasúti fejlesztésekre szánja – mondta Hegmanné Nemes Sára.

TK
2014. 10. 06. 14:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hegmanné Nemes Sára emlékeztetett: az új vasúti híd megépítése része a Szolnok–Szajol-vasútvonalszakasz 20,5 milliárd forintos rekonstrukciójának. Aláhúzta: a kormány kiemelten fontos feladatként kezeli a biztonságos és európai színvonalú közlekedés feltételeinek megteremtését.

A Közlekedés Operatív Programból (Közop) az elmúlt időszakban 2500 milliárd forintot fordított e célra, a következő 6 évben pedig további 1500 milliárd forint áll rendelkezésre hasonló beruházások támogatásához, melynek háromnegyedét vasúti fejlesztésekre fordítják majd – tette hozzá.

Rámutatott: e fejlesztések lehetővé teszik – a szolgáltatás színvonalának javítása mellett – a vonatok óránkénti 160 kilométeres sebességét, így a menetidőn is jelentősen rövidítenek.

Közölte: a 2015-ben elkészülő Szolnok–Szajol-vasútvonal rekonstrukciója a Debrecenig tartó szakasz felújításával folytatódik az évtized végéig. Emellett a tervek között szerepel új vasúti kocsik és mozdonyok beszerzése, valamint a Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza-vonal és az elővárosi közlekedés modernizálása is.

Szalay Ferenc, Szolnok fideszes polgármestere a tájékoztatón úgy fogalmazott: a mostani és tervezett vasúti fejlesztéseknek, valamint a közelmúltban Abony és Fegyvernek között elkezdődött M4-es autópálya-szakasz építésének köszönhetően a Tisza-parti megyeszékhely „hihetetlen mértékű közlekedési infrastruktúra-fejlesztésen esik át”. Ezek nagyban hozzájárulnak a település és a térség gazdaságának fejlődéséhez is – húzta alá.

Az épülő sztrádáról szólva azt mondta: az nemcsak tehermentesíti a város forgalmát, de a kormányfő ígérete szerint később Abony és Budapest között szintén megépülő négysávos úttal együtt a főváros megközelíthetőségén is sokat javít.

Szolnok számára ugyancsak fontos, hogy a folyamatban lévő vasúti fejlesztések gyorsabb, hatékonyabb és a mainál kevésbé zajos vonatközlekedést tesznek majd lehetővé. Az alkalmazott technológiai elemek közül garancia erre a sínek rezgéscsillapítása és mintegy 1000 méternyi zajvédő fal kiépítése – fűzte hozzá.

Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője az eseményen arról beszélt: a Szolnok–Szajol-vasútvonal új Tisza-hídjának helyére tolásában a munka különlegességét annak gyorsasága adja. „Fantasztikus mérnöki teljesítménynek” nevezte az új, mintegy 2000 tonnás, közel 200 méter hosszú, ikerhídszerkezet helyére tolását 36 óra alatt.

Tájékoztatása szerint az eddigi helyéről vasárnap este 8 óra óta kitolt, jelenleg a folyó medrében kialakított ideiglenes alátámasztásokon nyugvó régi, 2300 tonnás acélszerkezetet a MÁV fogja újrahasznosítani. Az új híd egy-egy vágányát tartó szerkezeteiből az elsőt október 5–11. között, azaz mindössze 7 nap alatt teszik alkalmassá a vasúti közlekedésre, míg a másik novemberben kerül a helyére.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.