Részben vége a CitiBanknak Magyarországon

A Citigroup cég világszerte 11 országban akarja eladni lakossági üzletágait, köztük Magyarországon is.

KG
2014. 10. 14. 16:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A közlemény szerint „Magyarország fontos ország a Citi számára, ahol tovább folytatja vállalati és intézményi, illetve kkv-ügyfeleinek (kis- és középvállalkozások) kiszolgálását, mint ahogyan azt 1985 óta teszi”. Az aktív értékesítés a legtöbb érintett lakossági üzlet esetében folyamatban van, megvalósulásuk a piaci körülmények, a felügyeleti és egyéb jóváhagyások függvénye. A stratégiai lépések várhatóan 2015 végéig nagyrészt lezárulnak. Ebben az időszakban változatlanul történik a lakossági ügyfelek kiszolgálása, a lakossági üzletág működése, beleértve a fiókokat és az irodákat.

A Citigroup a lépést azzal indokolja, hogy azokra a piacokra kíván összpontosítani, ahol a legnagyobb mérettel és növekedési potenciállal rendelkezik. Az új globális lakossági banki hálózatban 57 millió ügyfelet fognak kiszolgálni 24 országban, amelyek a Citi jelenlegi globális lakossági banki bevételeinek több mint 95 százalékát adják. A lépések egyúttal tovább egyszerűsítik a lakossági bank működését és javítják a teljesítményét – tették hozzá.

A Citi vállalati és intézményi üzletága továbbra is 160 országban, illetve közigazgatási területen működik. A stratégiai lépések a következő országokban működő lakossági üzleteket érintik: Costa Rica, Csehország, Egyiptom, El Salvador, Guam, Guatemala, Japán, Magyarország, Nicaragua, Panama és Peru, valamint a lakossági finanszírozási üzletág Koreában. A Citi tovább folytatja vállalati és intézményi ügyfeleinek kiszolgálását ezekben az országokban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.