A Moszkva és Peking között húzódó, 7000 kilométeres vasútvonal áthaladna Kazanyon, Tatárföld fővárosán. A terv becsült költsége 230 milliárd dollár.
Vang Men-su, egy kínai szakértő úgy vélte, ha forrásokat időben rendelkezésre tudják bocsátani, a vonalat kevesebb mint öt év alatt meg tudják építeni.
A jegyzőkönyvet még hétfőn írták alá Li Ko-csiang kínai miniszterelnök moszkvai látogatásán.
Jelenleg Kína rendelkezik a leghosszabb nagy sebességű vasúti hálózattal, amely 2020-ra 16 ezer kilométerre terjed ki.
A nagy sebességű vasúti technológiájára büszke Kína igyekszik azt exportálni szerte a világban, ahol azonban olyan multinacionális vetélytársakkal néz szembe, mint a francia Alstom, a német Siemens és a kanadai Bombardier.
Vlagyimir Putyin orosz elnök tavaly júniusban jelentette be, hogy Moszkva és Kazany között nagy sebességű vasútvonalat építenek. A projektet azonban elhalasztották nagy költsége miatt. Az orosz vasút világviszonylatban az egyik legkiterjedtebb hálózattal rendelkezik, de sürgős korszerűsítésre szorul.