Ismertették: az ALDI 2013. szeptember 29. és október 2. között akciós újságjában, üzleteiben elhelyezett plakátokon, honlapján és elektronikus hírlevelében hirdette a nyomtatót.
A GVH megállapította, hogy az ALDI hetekkel az akció meghirdetése, a reklámújság nyomdába adása előtt rendelkezett információval arról, hogy beszállítója Magyarország számára egyáltalán nem tud szállítani a nyomtatóból, a termékből nem volt készlete az akció során, és helyettesítő terméket nem biztosított az akció ideje alatt.
A versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte, hogy az ALDI már korábban is tanúsított a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást, a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, az eljárás alá vont magatartás felróható volt a társaságnak, valamint figyelembe vette az akció becsalogató hatását.
Enyhítő körülményként értékelte ugyanakkor a GVH, hogy az ALDI intézkedett a fogyasztók utólagos, helyszíni tájékoztatásáról, a későbbi akcióban a fogyasztóknak lehetőségük volt helyettesítő termékhez jutni, valamint figyelembe vette, hogy kommunikációja nemcsak a jogsértő tájékoztatást tartalmazta.