Az infokommunikáció is kitörési pont

A cél egy olyan Magyarország megteremtése, amely képes megvetni a lábát az új, digitális korszakban – mondta Seszták Miklós.

WL
2014. 11. 06. 19:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tárcavezető közölte, korunkban nélkülözhetetlenné váltak az infokommunikációs eszközök, amelyeket hazánkban és világszerte szinte mindenki naponta használ. Hozzátette: Magyarországon a GDP 12 százalékát adja az ágazat, a szektor 270 milliárd forinttal járul hozzá az éves költségvetéshez.

Seszták Miklós jelezte, hogy Magyarország nagy eséllyel pályázik a Nemzetközi Telekommunikációs Szövetség (ITU) 2015 októberére tervezett nemzetközi konferenciájának rendezésére, amely kiváló lehetőséget kínál majd a bemutatkozásra.

A miniszter előadásában kitért a digitális infrastruktúra, a digitális kompetenciák, illetve a digitális gazdaság és állam fejlesztésének kérdésére. Úgy összegzett, hogy a cél egy olyan Magyarország megteremtése, amely képes megvetni a lábát az új, digitális korszakban.

L. Simon László, a Miniszterelnökség parlamenti államtitkára azt mondta, hogy a felhasználók számának növekedésén túl fontos a minőségi tartalmak irányába orientálásuk. Hangsúlyozta, hogy nem lesz „internetadó” Magyarországon, sem most, sem jövőre.

Kiemelte azt a törekvést, hogy az itt keletkezett bevételek után hazánkban fizessenek adót az érintettek, és beszélt az internethasználat nemzetbiztonsági kockázatáról is. L. Simon László szólt továbbá arról a célkitűzésről, hogy a virtuális közösségekből mind több embert szeretnének a valós közösségekbe irányítani.

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója elmondta, a digitális Magyarország megteremtése olyan ügy, amelynek mindenki csak a nyertese lehet. A tervek szerint megvalósuló digitális gazdaságban rendelkezésre áll majd a fejlett, nagy sebességű, széles sávú infrastruktúra, illetve a beruházásokat, fejlesztéseket ösztönző szabályozási és adózási környezet, valamint a digitálisan írástudó fogyasztók. Hozzátette, a közös vízió megvalósítása érdekében közös fellépésre van szükség. Úgy vélekedett, a program megvalósítása erősítheti az ország és a piaci szereplők versenyképességét, tekintettel arra hogy ma már nem csupán hazai és regionális, hanem az európai és globális szinten jelentkező kihívásokkal is szembe kell nézni.

Beck György, a Vodafone Zrt. elnöke felidézte, hogy 1999-ben mindössze 80 ezer internetkapcsolat létezett hazánkban és a GDP-nek csupán 2-3 százalékát adta az ágazat.

Az elnök közölte, a világon átlagosan nézve már minden embernek van mobiltelefonja, ami hétmilliárd eszközt jelent. Hozzátette: a Gartner kutatócsoport elemzése alapján ez a szám 2020-ra 26 milliárdra nőhet azáltal, hogy egyre szélesebb körben teret nyernek azok az eszközök, amelyek gépként kommunikálnak egymással a világhálón keresztül. Kifejtette, a cégek 22 százaléka már használ ilyen eszközöket világszerte.

Az ötödik alkalommal szervezett kétnapos fórum az előadásokat követően szekcióülésekkel és kerekasztal-beszélgetésekkel folytatódik, amelyek témái egyebek mellett az uniós befektetések, az önkormányzatok változó szerepköre, valamint az e-egészségügyi fejlesztések.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.