Még nem privatizálják az óriáscéget

A spanyol kormány elhalasztotta a tulajdonában lévő Aena, a világ legnagyobb reptéri társasága kisebbségi részesedésének eladását.

BLM
2014. 11. 01. 17:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ügylethez közel álló forrás a Reuters hírügynökséggel közölte: „technikai gond merült fel, és amint azt megoldják, indulhat a részleges privatizáció”. Eredetileg november 12-ére tervezték a 49 százaléknyi rész magánosítását. A kisebbségi hányad értéke 6,2-8 milliárd euró. Az ügylet keretében az Aena 28 százalékát a madridi tőzsdére vitték volna, további 21 százalékát stratégiai befektetőknek ajánlották fel.

Az egyik megfigyelő szerint a spanyol kormány döntése mögött valójában az áll, hogy „a vártnál gyengébben szerepel Európa gazdasága és túl nagy falatnak tűnik így év végé felé az Aena, így fennáll a kockázata annak, hogy nem sikerül elérni a tervezett bevételt. Az ügyletre talán a jövő év első negyedévében kerülhet sor, bár addig még sok minden történhet”.

Az Aena több mint 20 légikikötőt üzemeltet külföldön és 46-ot Spanyolországban. A légikikötő-üzemeltető a tavalyi évet 597 millió euró profittal zárta, amit részben a költségek jelentős csökkentésével ért el. A legutóbbi információ szerint 2012-ben Spanyolországban működtetett 46 repülőtere közül csak kilenc volt nyereséges. Tavaly a 46 spanyolországi repülőtér 188 millió utast szolgált ki.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.