A kínai internetes kiskereskedelmi forgalomnak a becslések szerint mintegy 80 százalékát lebonyolító online kereskedelmi portál bevétele a harmadik negyedévben 54 százalékkal, 2,74 milliárd dollárra (16,83 milliárd jüan) emelkedett, nyeresége viszont 39 százalékkal, 494 millió dollárra (3,03 milliárd jüan) csökkent.
Az elsőbbségi részvények osztalékának leszámításával a nyereség 485 millió dollár, részvényenként 20 cent.
A Thomson Reuters Smart Estimate által 21 elemző körében végzett felmérés szerint a piac 2,61 milliárd dollár bevételre és 1,17 milliárd dollár nyereségre számított.
A nyereség a szolgáltatások okostelefonokra és táblagépekre történő kiterjesztésének költségei miatt már jó egy éve csökken – közölte az Alibaba. Az e-kereskedelmi üzletág mobileszközökre való áthelyezése azért is csökkenti a nyereségkulcsot, mert a hirdetők a mobilfelületen alacsonyabb díjat fizetnek, mint a személyi számítógépen.
A mobileszközökön lebonyolított üzletek utáni bevétel az idei harmadik negyedévben az egy évvel korábbinak a tízszeresére emelkedett – közölte az Alibaba. A mobil e-kereskedelmi alkalmazásait aktívan használó ügyfeleinek a száma havi átlagban 217 millió volt a harmadik negyedévben, 15 százalékkal több, mint a második negyedévben és több mint duplája az egy évvel korábbinak.
Az Alibaba részvénye 25 milliárd dolláros kibocsátási rekorddal debütált az idén szeptemberben a New York-i tőzsdén. A részvény árfolyama hétfőn 101,80 dolláron zárt, mintegy 50 százalékkal magasabban a 68 dolláros kibocsátási árfolyamnál. A tőzsdei nyitást megelőző, tőzsdén kívüli forgalomban az Alibaba részvényének árfolyama közel három százalékkal emelkedett.
A Factset adatai szerint az Alibaba piaci tőkeértéke 254 milliárd dollár, nagyobb a Facebook Inc. és az Amazon.com Inc. piaci tőkeértékénél.