Fürtönként adják nekünk a Tesla villanyautóját

A Model S hazánkban új szegmensben próbálkozik a jövő héttől. A kocsi minden idők legjobb töréstesztjét produkálta.

2015. 06. 12. 16:39
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Tesla azt ígéri, fürtönként tör be villanyautóival a magyar autópiacra: elsőként a Business Lease-nél lehet hozzájutni operatív lízingkonstrukcióban a kocsikhoz – csomagban, június 15-től. Mutatjuk is az új Model S-t!

Szóval a Tesla a cégautós szegmensbe igyekszik benyomulni idén nyártól, „tokkal-vonóval” kínálva felső kategóriás autós flottáját. Ez azt jelenti, hogy a töltőinfrastruktúrát is odaadják majd a kocsik mellé.

A Model S után a Tesla által piacra dobott mindenkori legújabb modellt szintén kínálja majd a Business Lease.

Az elektromos autók felfutása a céges flottákkal kezdődik, hiszen a vállalatok gyorsan képesek a váltásra, amint a közvetett és rejtett költségektől mentes, tartós bérleti konstrukcióban a tiszta autók teljes üzemeltetési költsége versenyképessé válik a hagyományos üzeműekével szemben.

A Tesla Model S-ét a gyártó második modelljeként mutatták be 2009 márciusában, a szállítást pedig 2012-ben kezdték meg az Egyesült Államokban. Európába 2013-ban tört be, és Norvégiában már a következő év márciusában az eladási listák élén állt.

A Tesla Motors az első európai évben 20 ezer Model S eladását tervezte, és viszonylag reálisan számoltak, 22 500 lett a vége. 2014 októberében már 50 000 Model S szelte az európai utakat. A tavalyi év végén világszerte már összesen 700 ezer, hálózatról tölthető vagy teljesen elektromos autót értékesítettek, amely hatalmas ugrás az előző év 400 ezres adatához képest.

Az autó az amerikai közlekedésbiztonsági szervezet (NHTSA) töréstesztjén minden idők legjobb eredményét elérve maximális pontszámot kapott. A Tesla azzal magyarázta a kiugróan jó eredményt, hogy a motor hiánya miatt lehetővé vált egy kivételesen masszív karosszéria kialakítása. Ugyanakkor 2013 második negyedévétől kezdve több Model S is kiégett, valószínűleg az autó alvázában elhelyezett akkumulátorok sérülése miatt. Az esetek negatív hatást gyakoroltak a cég részvényeire. Az amerikai hatóságoknak a tűzesetek kapcsán indult vizsgálata az autó gyártásával kapcsolatban mindent rendben talál.

A kizárólag elektromos autókat gyártó Tesla új belépő szintű modellt mutatott be. A Model S 70D alapfelszereltségként összkerékhajtást kap, és bár a gyártó legkedvezőbb típusaként szolgál a jövőben, mégsem ő lesz a legolcsóbb. RÉSZLETEK

És hogy mi az a Business Lease? Teljes körű operatív lízing és mobilitási megoldások elismert szolgáltatójának mondhatja magát Hollandiában, Lengyelországban, Szlovákiában, a Cseh Köztársaságban és Magyarországon. Közép-európai piaci terjeszkedését 2014-ben Romániára is kiterjesztette. A Business Lease csoport az AutoBinck Holding teljes tulajdonú leányvállalata, amely forgalmát tekintve a 20. legnagyobb független gépjármű csoport Európában. A Business Lease csoport teljes portfóliója 45 ezer autóból áll.

Az évtized végére jó eséllyel hatalmas változások állnak be az autóiparban. Egyrészt megérkeznek az önvezető vagy legalább részben (például autópályán) autonóm járművek, s a legtöbb becslés szerint az elektromos autók is túlnőnek érdekes, úttörő különlegesség státuszukon, s a mindennapi autós közlekedés racionális alternatívájává válnak tömegek számára. Addig marad az autó ára szólóban 100 ezer euró körül (kb. 30 millió forint), céges csomag esetében ez nyilván kevesebb, de a töltőinfrastruktúra sincsen ingyen. A Használtautó.hu-n alig több mint húszmillióért „már” találunk Tesla Model S-t.

A Totalcar.hu tesztelhette is a járművet, és ők is arra jutottak, hogy jó drága ez a kocsi most még, főleg, hogy kalaptartó, világítás, tolatószenzor mind-mind horribilis mellékköltségként srófolják fel a listaárat, akár 28 millió forintig is. De lássuk a tesz fontosabb megállapításait

A rutinos tesztelő újságíró a korábbi Renault Zoe és a BMW i3 fölé emelte az autó élvezeti értékét, zseniális kocsinak nevezve azt. A járgány hatótávolsága viszont valószínűleg nem 400 km fölötti, hiába mondja a Tesla. Az autó 422 elektromos lóerős, hihetetlenül lazán gyorsul, 40-re nem vetekszik vele semmilyen benzines jármű – 100-ra 4,4 másodperc alatt gyorsul, ami nincs messze a Ferraritól sem. Mindehhez nem járul semmiféle motorhang, se szélzaj, talán egy minimális kis gördülési zaj. Az elektromos autóknak – a teszt szerint – általában inkább a fékjük pocsék, használatukkor akár a villamoshang is előkerül.

Az összes akkumulátor a kocsi aljában van, a tengelyek vonalában, emiatt nagyon alacsonyan van a nagyon nagy tömegközéppont. Billenni, borulni nem akar egyáltalán, megcsúszásra rávenni pedig ilyen körülmények között nem tudták. A menetkomfortját végképp nem érheti panasz. A full légrugózás ellenére a Tesla kissé keményen rugózik, ha nagyok a bukkanók, de mindaddig, amíg az egyenetlenségek a közepes méreten belüli sávban maradnak, a siklása selymes.

Praktikusságban pedig veri az összes konkurensét. Eleve nem csak egy, hanem két csomagtartója van, az egyik az orrában – ez swiftnyi 150 liter –, hátul pedig 690 liter ledöntve 1645). Még érdekesebb trükk, hogy a csomagtartóba felárért két kihajtható, igen profi pótülést is tesz nekünk a Tesla. Ezek hátrafelé néznek és ötpontos övek vannak rajtuk, nyilván a gyorsulás miatt.

Az utastér viszont sokakat megoszthat. Lesz, aki szörnyen kopárnak és unpraktikusnak tartja majd. A rekeszek hiánya zavaró. Az ajtókban nincs zseb (a design része). Nem őrültek meg azonban a Teslánál, felárért rendelhető többféle doboz, mindenféle felosztással. A tervezők úgy vélik: aki letisztultnak szeretné látni az autó belsejét, annak legyen lehetősége megkapni a szépet, aki viszont praktikus autót akar, attól jobb gyorsan beszedni a pénzt.

Gyártó: Tesla Motors. Gyártás éve: 2012. Modellvariánsok: limuzin. Hossz: 4970 mm. Szélesség: 1964 mm. Magasság: 1445 mm. Tömeg: 2100 kg. Tengelytáv: 2960 mm.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.