Sánta János: Lázár nem a barátom

A Continental-csoport vezetője elismerte: lesznek elbocsátások a trafikellátás átalakítása miatt.

FB
2015. 07. 02. 12:58
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Continental-csoport elnöke a Figyelőnek adott interjújában elárulta: nemcsak a British American Tobaccóval (BAT) tárgyalt a dohányellátós konzorciumról, „de több érv is a BAT mellett szólt”. Elmondása szerint az Imperial Tobacco Magyarország Kft., a JTI Hungary Zrt. és a Philip Morris Magyarország Kft. elszámolta a várható nyereséget. Szerintük a kijelölt ellátó várhatóan nagyon magas nyereséget, akár évi 16 milliárd forintot is elérhet – ezzel kapcsolatban Sánta azt mondta: „Ki vagyok akadva: szakmabeliek és mégis ilyen idióta számot írnak”. Hosszas számolgatás után arra jutott: hárommilliárd forint nyereségük lehet. „Ez a realitás, ami jövőre összejön, és ehhez kell viszonyítani a koncessziós díjakat is” – tette hozzá az üzletember.

„Valahogy odakerült a nevem”

Tagadta, hogy ő írta volna a 2012-es trafiktörvényt. Elmesélte, hogy véleményezésre kapta meg az előkészítés végén a szöveget, amelyet lementett, kijavított és visszaküldött. „De a lementéskor valahogy odakerült a nevem Nem én csináltam a törvényt, csak véleményeztem” – magyarázkodott.

Kijelentette: a Tabán Trafik 75 százalékkal, a BAT pedig 25-tel részesedik a dohánykonzorcium hasznából. A szerződést már megkötötték, Sánta szerint pedig az Imperial, a JTI és a Philip Morris hatmilliárdos koncessziós díjról szóló ajánlata – amelyet az NFM visszautasított, a cégek nagy bánatára – irreális volt. „Hárommilliárdos profitból hogyan tudtak volna kifizetni kétszer annyi koncessziós díjat?” – tette fel a kérdést a Continental-csoport elnöke. Szerinte a cégek csak „kavarni” akarták a közvéleményt.

Elismerte továbbá: megalapozott az a szakszervezeti vélemény, hogy leépítésekkel jár a dohányellátás átalakítása – 200-300 fővel számol. Hozzátette: húsz éven át 400 fő foglalkoztatását vállalták, de 500-nál többről indulnak. Sánta szerint rosszindulatú feltételezés, hogy csak a BAT és a Continental termékeit lehet majd megvenni, „csak azt szállíthatjuk ki, amit a trafikos rendelt” – mondta. Szerinte az ellátó logisztikai cég, amely nem mondhatja meg, mit rendelhet a trafikos.

Nem vesz tévét

A kormányközelinek mondott Napi Gazdaságban 49 százalékos tulajdonrészt vásárolt Sánta elárulta: hetvenmillió forintot fizetett. „Orbán Viktor az Echo TV-ben egy interjúban utalt rá, hogy jó volna, ha a jobboldali sajtót segítenék a vállalkozók” – mesélte el indítékát az üzletember, aki 3-5 éven belül számít nyereségre. Tévét és rádiót egyelőre nem tervez vásárolni.

A sajtó szerint Lázár Jánossal jó viszonyt ápoló Sánta János az interjúban elismerte: 2002 óta ismeri a Miniszterelnökséget vezető minisztert, évente néhányszor találkoznak is, de nem barátok. „Bizonyos kérdésekben kikéri a véleményem, de – s gondolom, elhiszi nekem, ha kicsit is ismeri őt – nem én mondom meg neki, mit kell csinálni” – jelentette ki az üzletember, majd hozzátette: „próbálom abba az irányba terelni a dohányzás elleni küzdelmét, hogy az ipar se szenvedjen olyan sokat”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.