A Continental-csoport elnöke a Figyelőnek adott interjújában elárulta: nemcsak a British American Tobaccóval (BAT) tárgyalt a dohányellátós konzorciumról, „de több érv is a BAT mellett szólt”. Elmondása szerint az Imperial Tobacco Magyarország Kft., a JTI Hungary Zrt. és a Philip Morris Magyarország Kft. elszámolta a várható nyereséget. Szerintük a kijelölt ellátó várhatóan nagyon magas nyereséget, akár évi 16 milliárd forintot is elérhet – ezzel kapcsolatban Sánta azt mondta: „Ki vagyok akadva: szakmabeliek és mégis ilyen idióta számot írnak”. Hosszas számolgatás után arra jutott: hárommilliárd forint nyereségük lehet. „Ez a realitás, ami jövőre összejön, és ehhez kell viszonyítani a koncessziós díjakat is” – tette hozzá az üzletember.
„Valahogy odakerült a nevem”
Tagadta, hogy ő írta volna a 2012-es trafiktörvényt. Elmesélte, hogy véleményezésre kapta meg az előkészítés végén a szöveget, amelyet lementett, kijavított és visszaküldött. „De a lementéskor valahogy odakerült a nevem Nem én csináltam a törvényt, csak véleményeztem” – magyarázkodott.
Kijelentette: a Tabán Trafik 75 százalékkal, a BAT pedig 25-tel részesedik a dohánykonzorcium hasznából. A szerződést már megkötötték, Sánta szerint pedig az Imperial, a JTI és a Philip Morris hatmilliárdos koncessziós díjról szóló ajánlata – amelyet az NFM visszautasított, a cégek nagy bánatára – irreális volt. „Hárommilliárdos profitból hogyan tudtak volna kifizetni kétszer annyi koncessziós díjat?” – tette fel a kérdést a Continental-csoport elnöke. Szerinte a cégek csak „kavarni” akarták a közvéleményt.
Elismerte továbbá: megalapozott az a szakszervezeti vélemény, hogy leépítésekkel jár a dohányellátás átalakítása – 200-300 fővel számol. Hozzátette: húsz éven át 400 fő foglalkoztatását vállalták, de 500-nál többről indulnak. Sánta szerint rosszindulatú feltételezés, hogy csak a BAT és a Continental termékeit lehet majd megvenni, „csak azt szállíthatjuk ki, amit a trafikos rendelt” – mondta. Szerinte az ellátó logisztikai cég, amely nem mondhatja meg, mit rendelhet a trafikos.
Nem vesz tévét
A kormányközelinek mondott Napi Gazdaságban 49 százalékos tulajdonrészt vásárolt Sánta elárulta: hetvenmillió forintot fizetett. „Orbán Viktor az Echo TV-ben egy interjúban utalt rá, hogy jó volna, ha a jobboldali sajtót segítenék a vállalkozók” – mesélte el indítékát az üzletember, aki 3-5 éven belül számít nyereségre. Tévét és rádiót egyelőre nem tervez vásárolni.
A sajtó szerint Lázár Jánossal jó viszonyt ápoló Sánta János az interjúban elismerte: 2002 óta ismeri a Miniszterelnökséget vezető minisztert, évente néhányszor találkoznak is, de nem barátok. „Bizonyos kérdésekben kikéri a véleményem, de – s gondolom, elhiszi nekem, ha kicsit is ismeri őt – nem én mondom meg neki, mit kell csinálni” – jelentette ki az üzletember, majd hozzátette: „próbálom abba az irányba terelni a dohányzás elleni küzdelmét, hogy az ipar se szenvedjen olyan sokat”.