A Funke-médiacsoporthoz tartozó újságokban szerdán közölt nyilatkozatában Wolfram Herrle ingolstadti főügyész elmondta: vizsgálják a rendelkezésükre álló tényeket, hogy eldöntsék, indítanak-e hivatalos vizsgálatot az autógyár ellen.
Az Audi székhelye a dél-németországi Ingolstadtban található. A károsanyag-kibocsátási botrányban 2,1 millió Audi érintett, köztük az A1, az A3, az A4, az A5, a TT, a Q3 és a Q5 modell.
A braunschweigi ügyészség már hétfőn büntetőeljárást indított Martin Winterkorn, a Volkswagen-csoport volt vezérigazgatója ellen, miután a konszern elismerte, hogy csalt bizonyos dízelüzemű járművei esetén a károsanyag-kibocsátási teszteknél.
A Volkswagen ellen több országban vizsgálat indult. Az Egyesült Államok és Spanyolország után Dél-Koreában is pert indítottak autótulajdonosok az autógyártó ellen az emissziós trükközés miatt. Dél-Koreában két Volkswagen tulajdonosa támadta meg bíróságon a gyártót csalás vádjával. Azt követelik, hogy a bíróság érvénytelenítse az autók adásvételi szerződését, a VW pedig térítse vissza az autók kamatokkal megnövelt vételárát. A panaszosokat képviselő ügyvédi iroda jelezte, hogy több mint száz megkeresést kapott, és a jövő héten újabb kereseteket nyújt be.
Az Egyesült Államok közigazgatási egységei közül elsőként a texasi Harris megye beperelte a Volkswagent, légszennyezés miatt 100 millió dolláros kártérítést követel tőle. A négymilliós megye útjain mintegy hatezer dízelüzemű Volkswagen-gyártmány közlekedik. A megyei ügyészségi hivatal kedden jelezte, hogy készek együttműködni más szövetségi államok és megyék kormányzataival. Eric Schneiderman, New York állam főügyésze már a múlt héten közölte, hogy szövetséget akar létrehozni a többi állammal a közös fellépés érdekében.
Az Egyesült Államok Környezetvédelmi Hivatala (EPA) szeptember 18-án vádolta meg a legnagyobb európai autógyártó vállalatot azzal, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A VW elismerte, hogy olyan szoftvert alkalmazott mintegy tizenegymillió, EA189 típusú motorral üzemelő autóban, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban nem.