A repülőtér vezetője szerint a fejlesztéseket az utasforgalom folyamatos és erős növekedése indokolja. 2014-ben már több mint 9 millió utast szolgáltak ki, ami történelmi rekord a Malév-korszakot is beleértve. Idén eddig már 12 százalékkal nőtt az utasforgalom, és az év végére először meghaladhatja a 10 milliót. A két számjegyű bővülés jelentősen meghaladja a régió többi repülőterén regisztráltat – az első félévben 12,3 százalékkal több utas fordult meg Budapesten, az EU-s átlag 4,9 százalék –, és bár ezt a növekedési ütemet nem lesz könnyű fenntartani, 2018-ban 12 millió utassal számolnak, mondta Lammers.
Ennyi utas kiszolgálásához már bővíteni kell a 2. terminál kapacitását. Az egyre több hosszú távú járat miatt a 2B terminál oldalán kell elsősorban fejleszteni. A legsürgetőbb beruházás az új móló, amely a terminálépülethez kapcsolódva egyszerre tud több diszkont- és hagyományos, keskeny és széles törzsű gépet kiszolgálni – közölte a vezérigazgató.
A tervek már készülnek, jövőre kiírják a tendereket, 2018-ban pedig át is adhatják a létesítményt. Emellett bővítik és fejlesztik az utasbiztonsági ellenőrző pontokat és a parkolókat is – mondta.
A vezérigazgató úgy látja, nagy lehetőségek adódnak új, a légi és a földi áruszállító vállalatok igényeit kielégítő logisztikai, raktár- és irodaépületek építésében. Hangsúlyozta, hogy nem vetették el egy új légiáru-bázis építésére vonatkozó korábbi terveiket, ennek megvalósításához azonban még időre és további dinamikus növekedésre van szükség. A Cargo City névre keresztelt központ átadása 2018-2019 előtt nem várható.
Jost Lammers a légi közlekedéshez kapcsolódó néhány egyéb iparágban, például a repülőgép-karbantartásban rejlő komoly fejlesztési lehetőségeket is kiemelte. A jelenleg a repülőtéren működő, Boeing és Airbus gépek forgalmi és nagyjavításait végző két karbantartó vállalat, az Aeroplex of Central Europe és a Lufthansa Technik Budapest 750-800 magasan képzett munkavállalót foglalkoztat. E cégek jelentős fejlődési potenciállal rendelkeznek. Az iparág az autógyártáshoz hasonló húzóágazattá is válhat Magyarország számára, ehhez megvannak a megfelelően képzett szakemberek.