A Der Spiegel című német hírmagazin az internetes oldalán szerdán közzétett cikkében azt írta, hogy jóval több felső vezető tudott a károsanyag-kibocsátási értékeket manipuláló szoftverről, mint amit korábban a vállalatvezetés „kis csoportot” emlegető megnyilvánulásai sugalltak.
A Volkswagen belső, illetve a Jones Day amerikai ügyvédi iroda párhuzamosan végzett, a személyes felelősség megállapítására irányuló vizsgálatának előzetes eredményei arra utalnak, hogy „az emissziós csalás egyáltalán nem egy kis csoport műve volt, miként a vállalat állította. [ ] A Volkswagen több tucat menedzsere érintett volt, az ügyet jól ismerők harminc személyről beszélnek, akiket fel kell függeszteni a munkavégzés alól” – írta a Der Spiegel. „Ez a szám teljességgel megalapozatlan” – jelentette ki a Volkswagen wolfsburgi központjának egyik szóvivője a Spiegel értesüléseire reagálva.
A Skoda Auto, a Volkswagen leányvállalata Winfried Vahland távozását bejelentő közleményében hangsúlyozta, hogy a vezérigazgató döntése nem függ össze a dízelbotránnyal. Az indoklás szerint Vahland az „új regionális szervezet felállításáról vallott eltérő nézetei” miatt úgy döntött, hogy nem veszi át új megbízatását.
A konszern szeptember 24-én jelentette be, hogy a Skoda Auto vezérigazgatóját nevezi ki az Egyesült Államokat, Kanadát és Mexikót is magába foglaló, újonnan létesítendő észak-amerikai részleg élére.
A Volkswagen felügyelőbizottságának akkori elnöke, Ferdinand Piech és Martin Winterkorn vezérigazgató között idén tavasszal kirobbant hatalmi harc idején a Skoda Auto vezérigazgatójának neve merült fel egyik lehetséges jelöltként a konszern vezérigazgatói posztjára. Winterkorn dízelbotrány miatti lemondása után azonban a konszern vezetését a Porsche vezérigazgatója, Matthias Müller vette át.