A német autógyárak is kaptak a dízelpofonból

Nemcsak a VW, hanem más német márkák eladásai is visszaestek.

MTI
2016. 02. 21. 20:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mercedes-Benz januárban 65 százalékkal kevesebb dízelautót értékesített az Egyesült Államokban, mint egy évvel korábban, a BMW-nél pedig 62 százalékos volt a visszaesés – tudta meg a dpa-AFX hírügynökség az autógyáraktól.

A dízelautók aránya azonban mindkét márkánál már korábban is rendkívül alacsony volt a teljes értékesítési volumenen belül. A Mercedes-Benz szóvivője közölte, hogy a dízelautók aránya az elmúlt két évben öt százalék alatt volt és hónapról hónapra folyamatosan csökkent. A benzines autókkal együtt azonban a Mercedes-Benz eladásai – ha kismértékben is, de – emelkedtek januárban. A BMW szóvivője pedig rámutatott arra, hogy az Egyesült Államok az egyetlen piac, ahol a dízelmotoros autóik eladásának száma a Volkswagen emissziós botránya óta csökkent.

A Mercedes-Benz januárban 334, a BMW 205 dízel autót adott el az Egyesült Államokban. A VW és az Audi pedig már nem szerepeltet kínálatában dízel modellt az Egyesült Államokban. „A német autógyárak amerikai piacon évek óta követett dízel-stratégiája súlyos károkat szenvedett egyikük magatartása miatt” – jelentette ki a német autógyárak szakmai képviseleti szerve, a VDA elnöke, Matthias Wissmann a Volkswagenre utalva. Az amerikai dízelautó-piacot a német autógyárak uralták a Volkswagennel az élen, miután a legtöbb amerikai autógyárnak egyáltalán nem szerepel dízelmotoros személyautó a kínálatában.

Németországban azonban nagy népszerűségnek örvend a dízelmotor. A BMW-nél például négy Németországban eladott autóból három dízeles, a Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR-Institut számításai szerint pedig a Mercedes-Benznél 59 százalék, a VW-nél pedig 55 százalék volt a dízelmotoros autók aránya 2015 első nyolc hónapjában.

A dízelautók melletti egyik legerősebb érv, az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és a dízel üzemanyag alacsonyabb adótartalma újabban kezd veszíteni jelentőségéből, miután az olaj világpiaci ára a 2014 közepihez képest már háromnegyedével csökkent.

A német autóklub, az ADAC kimutatásai szerint az idén januárban a szuperbenzin átlagára 1,24 euró volt literenként, a dízel üzemanyagé pedig 0,99 euró. Az olajpiaci áresés előtti, 2013-as átlagárnál a szuperbenzin 31 centtel, a dízel 43 centtel lett olcsóbb literenként. Az Egyesült Államokban viszont a dízel többe kerül, mint a benzin.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.