A német autógyárak is kaptak a dízelpofonból

Nemcsak a VW, hanem más német márkák eladásai is visszaestek.

MTI
2016. 02. 21. 20:01
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Mercedes-Benz januárban 65 százalékkal kevesebb dízelautót értékesített az Egyesült Államokban, mint egy évvel korábban, a BMW-nél pedig 62 százalékos volt a visszaesés – tudta meg a dpa-AFX hírügynökség az autógyáraktól.

A dízelautók aránya azonban mindkét márkánál már korábban is rendkívül alacsony volt a teljes értékesítési volumenen belül. A Mercedes-Benz szóvivője közölte, hogy a dízelautók aránya az elmúlt két évben öt százalék alatt volt és hónapról hónapra folyamatosan csökkent. A benzines autókkal együtt azonban a Mercedes-Benz eladásai – ha kismértékben is, de – emelkedtek januárban. A BMW szóvivője pedig rámutatott arra, hogy az Egyesült Államok az egyetlen piac, ahol a dízelmotoros autóik eladásának száma a Volkswagen emissziós botránya óta csökkent.

A Mercedes-Benz januárban 334, a BMW 205 dízel autót adott el az Egyesült Államokban. A VW és az Audi pedig már nem szerepeltet kínálatában dízel modellt az Egyesült Államokban. „A német autógyárak amerikai piacon évek óta követett dízel-stratégiája súlyos károkat szenvedett egyikük magatartása miatt” – jelentette ki a német autógyárak szakmai képviseleti szerve, a VDA elnöke, Matthias Wissmann a Volkswagenre utalva. Az amerikai dízelautó-piacot a német autógyárak uralták a Volkswagennel az élen, miután a legtöbb amerikai autógyárnak egyáltalán nem szerepel dízelmotoros személyautó a kínálatában.

Németországban azonban nagy népszerűségnek örvend a dízelmotor. A BMW-nél például négy Németországban eladott autóból három dízeles, a Duisburg-Essen Egyetem autóipari kutatóintézete, a CAR-Institut számításai szerint pedig a Mercedes-Benznél 59 százalék, a VW-nél pedig 55 százalék volt a dízelmotoros autók aránya 2015 első nyolc hónapjában.

A dízelautók melletti egyik legerősebb érv, az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és a dízel üzemanyag alacsonyabb adótartalma újabban kezd veszíteni jelentőségéből, miután az olaj világpiaci ára a 2014 közepihez képest már háromnegyedével csökkent.

A német autóklub, az ADAC kimutatásai szerint az idén januárban a szuperbenzin átlagára 1,24 euró volt literenként, a dízel üzemanyagé pedig 0,99 euró. Az olajpiaci áresés előtti, 2013-as átlagárnál a szuperbenzin 31 centtel, a dízel 43 centtel lett olcsóbb literenként. Az Egyesült Államokban viszont a dízel többe kerül, mint a benzin.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.