A tíz évnél idősebb használt kocsikat vesszük

Változatlan a tendencia, hogy sok kereskedő áfacsalással biztosít kedvezőbb árat az ügyfeleknek.

MTI
2016. 02. 13. 19:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A cég közleményében kiemeli: tavaly tovább bővült a használt autók kereskedelme, 545 597 gépkocsit írtak át az év során, 11 százalékkal többet, mint 2014-ben. Az üzletkötések száma már majdnem eléri a 2008-as gazdasági válság előtti szintet. Magánimportból rekordszámú, összesen 122 620 autó érkezett az országba, 26,8 százalékkal több, mint 2014-ben.

A belföldön vásárolt használt kocsik között az Opel Astra (39 818 darab), a Suzuki Swift (36 950) és a Volkswagen Golf (15 707) volt a legnépszerűbb. Az importált használt kocsiknál a sorrend a következő: 3-as BMW (5924), Volkswagen Passat (5170), Volkswagen Golf (4324).

Frank György, a Das WeltAuto márkaigazgatója a közleményben felhívta a figyelmet: változatlan a tendencia, hogy sok kereskedő áfacsalással biztosít kedvezőbb árat az ügyfeleknek, vagy kétes eredetű kocsit hoz be az országba, emiatt tavaly is sokan váltak csalók áldozatává gépjárművásárlás során. Ezért azt javasolja, hogy a vevők inkább válasszanak kisebb kategóriájú, de fiatalabb és ellenőrizhető előéletű hazai gépkocsit azon az áron, amiért magasabb presztízsű, ám kiszámíthatatlan múltú autót vennének külföldről.

A Das WeltAuto a Volkswagen-konszern márkáit Magyarországon forgalmazó Porsche Hungaria-csoport tagja. A cég egyedüliként rendelkezik országos értékesítői hálózattal, 28 értékesítőhelyén az ügyfelek állapotfelmérésen átesett, szervizelt autók közül választhatnak. A Das WeltAuto kereskedései tavaly összesen 6078 gépkocsit értékesítettek országszerte, a hálózat 3,4 százalékkal több kocsit adott el, mint egy évvel korábban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.