Bíznak a tévében a hirdetők

A kábelcsatornák egyre nagyobb szeletet vágnak ki a reklámpiaci tortából.

Gyöngyösi Balázs
2016. 02. 19. 15:09
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A korábbi évek gyakorlatát követve a 2015-ös televíziós reklámbevételekről is felmérést készített az EY és a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME), az ehhez adatot szolgáltató 56 csatorna a nézettségi mutatók alapján a piac 99 százalékát le is fedi. Rencz Botond, az EY Magyarország vezérigazgatója a tegnapi sajtótájékoztatón megállapította, hogy a reklámbevételek megoszlásában látványos eltolódást figyelhetünk meg a korábbi földfelszíni sugárzású csatornáktól a kábeltévék irányába. Leegyszerűsítve előbbiek alatt értjük az M1-et, a Duna Televíziót, az RTL Klubot és a TV2-t, minden más piaci szereplő az utóbbiakhoz tartozik. A felmérés eredményeit bemutató Bindics Judit, az EY tanácsadó üzletágának igazgatója hozzátette: a kábeltelevíziók 30 százalékkal tudták növelni reklámbevételeiket az előző évben, ezzel a tavalyi teljes bevétel 45 százalékát adták. Mint mondta, a 2014-ben 10 százalékos, összesen négymilliárd forintos bővüléshez képest tavaly valamivel több mint másfél milliárd forinttal növekedett a teljes televíziós reklámtorta. A MEME hangsúlyozta, a társaságoktól beérkezett adatokat az összesítést követően megsemmisítette.

A részletes adatok szerint a televíziós reklámpiac tavaly 1,56 milliárd forinttal, 51,58 milliárdra nőtt. A korábbi földi sugárzású adók piacán korábban tapasztalt csekély bővülést 12 százalékos csökkenés követte 2015-ben, aminek eredményeként összbevételük 28,43 milliárd forintra zsugorodott. Mindeközben tovább nőtt a kábeltelevíziók részaránya a teljes reklámtortán belül, bevételük tavaly már 23,16 milliárd forintot tett ki.

– A reklámköltések tavalyi, újabb növekedése egyértelműen jelzi a hirdetők töretlen bizalmát a televízió felé, illetve igazolja, hogy a televíziós reklámok hatékonysága megkérdőjelezhetetlen nemcsak a márkaismertség építésében, de a fogyasztásösztönzésben is – emelte ki Kovács Krisztián, a MEME elnöke. A teljes televíziós reklámbevételen belül a nem spot típusúak, azaz a programszponzorációk, termékelhelyezések vagy a virtuális reklámok a 2014-ben tapasztalt 29 százalékos emelkedés után tavaly csekély mértékben, négy százalékkal csökkentek, a klasszikus reklámspotokból származó bevételek ezzel megegyező arányban nőttek. Míg a nem spot jellegű bevételek összege 2,82 milliárd forintra csökkent tavaly, addig a reklámspotokból származó bevételek meghaladták a 48,76 milliárd forintot.

Összehasonlításképpen a televíziós reklámpiac teljes árbevétele 2014-ben 50,02, 2013-ban 45,62, 2012-ben pedig 48,72 milliárd forint volt. A tavalyi év 51,58 milliárd forintos összesített bevételéből a korábbi földfelszíni csatornák klasszikus reklámspotjai tettek ki 51 százalékot, a nem spot reklámok aránya pedig négy százalék volt. A felmérés szerint ugyanezek a mutatók a kábelcsatornák esetében 43, illetve két százalék.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.